Τελευταίοι στην Ευρώπη οι Έλληνες στη χρήση τρένου
Μια στατιστική έρχεται να επιβεβαιώσει πανηγυρικά κάτι που όλοι γνωρίζαμε: Ότι στην Ελλάδα ποτέ δε δόθηκε προτεραιότητα στο σιδηροδρομικό δίκτυο, αλλά όλο το βάρος έπεσε στο οδικό, τη στιγμή που όλοι οι Ευρωπαίοι κινούνται παντού με τρένα, άνετα και φθηνά και το πιο σημαντικό, χωρίς να έχουν την άμεση ανάγκη των ΙΧ..
Αντίθετα εδώ, το αυτοκίνητο έγινε αναγκαστικά άμεσης ανάγκης για τους περισσότερους και για αρκετούς ...φετίχ. Συγχρόνως η κατασκευή των δρόμων δημιούργησε για τους γνωστούς λόγους, ζάπλουτους ε θ ν ι κ ο ύ ς ε ρ γ ο λ ά β ο υ ς... Δυστυχώς και τώρα συνεχίζεται η ίδια παράλογη τακτική, να μην είναι δηλαδή πρώτης προτεραιότητας η ανάπτυξη και βελτίωση του σιδηροδρομικού δικτύου.
Σύμφωνα λοιπόν με πανευρωπαϊκή έρευνα της
Αυστριακής λέσχης Συγκοινωνίας, την περασμένη χρονιά στις ευρωπαϊκές χώρες, ο μέσος όρος των χιλιομέτρων στο
σιδηροδρομικό δίκτυο ανά κάτοικο ήταν:
Στην Αυστρία 1425
Στη Γαλλία 1.400
Στη Σουηδία 1.235,
Στη
Δανία 1.215
Στη Γερμανία 1.085
Στην Ελλάδα, μόλις 75 χιλιόμετρα!
Όπως διαπιστώνεται στην
έρευνα, σε πολλές χώρες-μέλη της Ε.Ε. υπάρχει τα τελευταία χρόνια τάση
αύξησης στη χρησιμοποίηση των σιδηροδρόμων για τις μετακινήσεις του
πληθυσμού, με ιδιαίτερα σημαντική αύξηση να παρουσιάζεται από το 2005
και μετά, κυρίως σε Αυστρία, Βρετανία, Σουηδία και Λουξεμβούργο..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου