Πέμπτη 28 Αυγούστου 2014

Τεράστιο κύμα διαμαρτυρίας για την ηχορύπανση στην Αρτέμιδα








 Άνθρωποι εγκαταλείπουν τα σπίτια τους, που με πολύ κόπο και μεράκι έκτισαν, προσπαθώντας είτε να τα νοικιάσουν είτε να τα πουλήσουν (άν τα καταφέρουν) ή απλώς τα αμπαρώνουν και όπου φύγει φύγει.

 

Μερικοί μετακομίζουν σε συγγενικά ή και φιλικά σπίτια, από την Παρασκευή μέχρι το πρωί της Δευτέρας.

 

Άλλοι αναζητούν λύσεις ώστε να φεύγουν οπωσδήποτε όλους  τους καλοκαιρινούς μήνες.


Για όσους είναι νοικιαστές και την πάτησαν με λάθος σπίτι, τα πράγματα είναι πιο εύκολα. Κλαίνε βέβαια τη σαιζόν που έχασαν, αλλά ξενοικιάζουν και δεν ξαναπατάνε, αφήνοντας τους ιδιοκτήτες στα κρύα του λουτρού...

 

Στην Αρτέμιδα της Αττικής συμβαίνουν όλα αυτά τα τριτοκοσμικά και απίστευτα! Λόγω της φριχτής ηχορύπανσης από τα νυχτερινά παραλιακά κέντρα.

Κύρια εστία του κακού, η παραλία του οικισμού του   Α γ ί ο υ  Ν ι κ ο λ ά ο υ,   όπου συνωστίζονται τέτοιου είδους επιχειρήσεις, που διαλύουν τη ζωή της πόλης σε ακτίνα χιλιομέτρων με τα ντεσιμπέλ να ακούγονται μέχρι τη Βραυρώνα! 

Όμως παρόμοια κατάσταση επικρατεί και πέριξ του σπουδαίου   α ρ χ α ι ο λ ο γ ι κ ο ύ   χώρου του ναού και του ιερού της Ταυροπόλου Αρτέμιδος με ηχορύπανση από τα μαγαζιά μέχρι της 7 το πρωί!

Η ίδια αθλιότητα και στο   κ έ ν τ ρ ο,   όπου μάλιστα ένα καφέ κάνει εκκωφαντικά live μεσημεριάτικα (!) και άλλο ένα στο δίπλα στο  Κ Ε Π  έχει εγκαταστήσει θρασύτατα μια θλιβερή μπουζουκοκατάσταση πάνω στην παραλία και βαράει κάθε τόσο ακριβώς δίπλα στα σπίτια!

 



ΠΑΡΑΛΙΑ ΑΡΤΕΜΙΔΟΣ: ΑΝΤΡΟ ΜΙΑΣ ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ   ΠΑΡΑΝΟΜΙΑΣ

 


       Δυστυχώς η ηχορύπανση δεν πάει μόνη της. Συνοδεύεται από πλειάδα παράνομων πράξεων και παραβατικών πρακτικών πάνω στην καταπατημένη παραλία, που προκαλούν μη αναστρέψιμη καταστροφή του περιβάλλοντος και άμεσο κίνδυνο για τη δημόσια υγεία, όπως π.χ. από:

 

- εγκαταστάσεις αυθαίρετες παντός είδους

 

- αμμοληψίες με καταστροφή των αμμόλοφων και παράνομη διαμόρφωση της αμμουδιάς με χαλικόστρωση, φύτευση, ακόμα και τοποθέτηση φωτιστικών!


- δεκάδες διάσπαρτα παράνομα αυτοσχέδια γήπεδα. Κάθε μαγαζάτορας έχει στήσει από ένα!

 

- σκουπιδαριό, οχετούς, ακόμα και βόθρους στην αμμουδιά, δίπλα στις ξαπλώστρες (http://attikanet.blogspot.gr/2014/05/blog-post_3296.html)!

 

- συστηματική εκβολή των λυμάτων των μαγαζιών στη θάλασσα και από τόσα, τόσα άλλα...

 

       Η πόλη υποβαθμίζεται και κακοφημίζεται και είναι τεράστια η  ευθύνη των μέχρι σήμερα Δημοτικών Αρχών. Είναι πάντως  παρήγορο το γεγονός, πως όποιος Δήμαρχος μέχρι τώρα έδειξε ανοχή ή ενεπλάκη ανεπίτρεπτα στην κατάσταση της παραλίας και ιδιαίτερα στο θέμα της ηχορύπανσης, δεύτερη θητεία δεν έκανε...

Πλέον το θέμα έχει πάρει διαστάσεις όχι μόνο πολιτικές, αλλά και δικαστικές, με παράλληλες έρευνες σε εξέλιξη.

 

       Ενόψει της ανάληψης των καθηκόντων της νέας Δημοτικής Αρχής, φορείς και κινήσεις πολιτών απευθύνουν την παρακάτω α ν ο ι χ τ ή   ε π ι σ τ ο λ ή  προς κάθε αρμόδιο,  που μέσα σε μικρό διάστημα και μάλιστα στην καρδιά των διακοπών, ξεκίνησε με 242 υπογραφές αμέσως, ήδη έχει ξεπεράσει τις 300 και η διαδικασία συνεχίζεται:

 


ΚΙΝΗΣΗ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΑΡΤΕΜΙΔΟΣ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΗΧΟΡΥΠΑΝΣΗΣ

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΑΡΤΕΜΙΔΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΧΟΡΥΠΑΝΣΗ
ΙΟΥΛΙΟΣ 2014
Α Ν Ο Ι Χ Τ Η   Ε Π Ι Σ Τ Ο Λ Η
Αποδέκτες   :
-   Δήμαρχος Σπάτων Αρτέμιδος
-   Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Σπάτων Αρτέμιδος
-   Επιτροπή Ποιότητας Ζωής (ΕΠΟΙΖΩ) του Δήμου Σπάτων Αρτέμιδος
-   Συμβούλιο της Δημοτικής Κοινότητας Αρτέμιδας
-   Αστυνομικό Τμήμα Αρτέμιδας
-   Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Υγιεινής & Υγειονομικού Ελέγχου Περιφερειακής Ενότητας Ανατολικής Αττικής
Για την συνεχιζόμενη και φέτος απαράδεκτη κατάσταση στην παραλιακή ζώνη Αρτέμιδας και τον “ Μύθο των 80 Db
Αξιότιμοι Κύριοι / ες,
Όπως όλοι πλέον γνωρίζουμε,  το έργο το έχουμε δει, το έχουμε υποστεί, αφού κάθε καλοκαίρι οι υπεύθυνοι (Δήμος, Αστυνομία, κλπ) μας αφήνουν έκθετους στην ανελέητη ηχορύπανση του Παρασκευοσαββατοκύριακου. Οι μόνιμοι κάτοικοι κλείνονται ερμητικά και ανάβουν τις A/C συσκευές τους, οι εποχιακοί των εξοχικών κατοικιών παίρνουν ανάστροφα την πορεία προς το Άστυ. Για να περισώσουν τουλάχιστον την ψυχική τους ηρεμία.
Το έργο αυτό έχει κύριους αυτουργούς τους εκάστοτε αρμόδιους φορείς της Δημοτικής Αρχής, αποκλειστικά και μόνο, τις περισσότερες φορές. Είναι η αρχή που αδειοδοτεί (παρα)γνωρίζοντας τους νόμους, (παρ)ερμηνεύοντας τις πολύπλοκες, είναι αλήθεια, και αποσπασματικές Υγιειονομικές Αστυνομικές Διατάξεις, Υπουργικές Αποφάσεις και Προεδρικά Διατάγματα. Δαιδαλώδες το νομοθετικό πλαίσιο, καταντάει να δίνει άλλοθι για τα «στραβά μάτια».
Γιατί ποιος θα αμφισβητήσει ότι οι διαδικασίες χορήγησης, αλλά και ανάκλησης, λειτουργίας των Καταστημάτων Υγειονομικού Ενδιαφέροντος (ΚΥΕ), χορήγησης, αλλά και ανάκλησης, των αδειών χρήσης μουσικής, παράτασης ωραρίου κλπ., στην πράξη κραυγαλέα και κατάφωρα μεροληπτούν υπέρ της ομάδας των ασύδοτων «επαγγελματιών - εργοδοτών» της παραλίας, στις πλάτες ενός πληθυσμού που υπερδιπλασιάζεται τους μήνες του θέρους. Στην πράξη υιοθετούνται μια σειρά από απαράβατες και απαραβίαστες “αρχές” :
  1. Η αρχή της χωρίς όρους επέκτασης. Περιοχές κατοικίας, με την εκ των πραγμάτων ατυχία να είναι παραθαλάσσιες, πολιορκούνται από το μέτωπο των επιχειρήσεων «αναψυχής», συνωστισμένων η μια δίπλα στην άλλη. Όλοι καταλαβαίνουμε τί σημαίνει κορεσμένη περιοχή. Πώς άραγε να την ορίζουν οι Υγειονομικές Επιτροπές, όταν γνωμοδοτούν για αδειοδοτήσεις; Σχετική νομοθεσία υπάρχει. 1
  2. Η αρχή της αλλαγής χρήσης της άδειας. Εκεί όπου η χρήση γης το απαγορεύει η άδεια χορηγείται νομότυπα, η επιχείρηση λειτουργεί παραβατικά. Άδειες για γαλακτοπωλεία υποστηρίζουν τη λειτουργία open bars. Άδειες για στεγασμένους χώρους χρησιμοποιούνται για υπαίθριες χρήσεις. Άδειες για open bars καταλήγουν σε λειτουργία κέντρων διασκέδασης.
  3. Η αρχή της ατιμωρησίας. Οι παραβάσεις ηχορύπανσης και παράτασης ωραρίου καταγράφονται, κατόπιν μηνύσεων, και, κάποτε, και κατά κανόνα  εκτός εποχής, αποφασίζεται η 10ήμερη συνήθως σφράγιση, και τις περισσότερες φορές η απόφαση αναστέλλεται με ένδικα μέσα για το καλό της επιχείρησης. Ούτε γάτος ούτε ζημιά.
  4. Η αρχή της ανοχής και παραγραφής. Άδειες επαναχορηγούνται χωρίς την υποχρέωση της συναξιολόγησης του όγκου των παραβάσεων που έχουν συσσωρευτεί τα προηγούμενα χρόνια είτε από την επιχείρηση, είτε από τον επώνυμο επιχειρηματία. Με άλλα λόγια, η η κατ’ εξακολούθηση μη συμμόρφωση και η συστηματική πρόκληση ηχορύπανσης (άρθρο 16 της Υ1Γ/Γ.Π/οικ.96967/08.10.2012) στην ουσία ενθαρρύνεται, αφού δεν παίζει κανένα ρόλο στις αποφάσεις των αρμοδίων.
  5. Η αρχή «παράδειγμα προς μίμηση». Διοργανώσεις σε ανοικτούς χώρους που παραχωρεί ή διοργανώνει ο ίδιος ο Δήμος δεν έχουν σε τίποτα να ζηλέψουν από την ένταση μεγαφώνων και τον παλμό μέχρι πρωίας από τα ξεφαντώματα των μαγαζιών.
Αυτά δεν είναι πρωτάκουστα, ο κόσμος καταλαβαίνει, κι αυτά, και πέρα απ’ αυτά.  Η διαδικασία ελέγχων, μηνύσεων, κυρώσεων καταλήγει σε πολλή φασαρία για το τίποτα, αποτέλεσμα μηδέν.
Η όποια δημοτική αρχή θέλει να δώσει δείγματα γραφής μπροστά στο γόρδιο δεσμό που χρόνια διαιωνίζεται, θα κάνει άμεσα το απλό και αυτονόητο.
 Όχι ανάκληση λειτουργίας, ώστε να χάνουν εργαζόμενοι τα μεροκάματα, και επιχειρήσεις τους πελάτες τους. Προσωρινή (ή και οριστική, καθώς λένε τα χαρτιά και οι κανονιστικές αποφάσεις) ανάκληση της χρήσης μουσικής ή της παράτασης ωραρίου κλπ εδώ και τώρα. Ούτε η επιχείρηση κλείνει, ούτε ανασταλτικές αποφάσεις δικαστηρίων ματαιώνουν το χαρτί της επιβολής κυρώσεων.
ü  Για να γίνουμε πιο σαφείς, ΚΑΛΟΥΜΕ την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής και το Τοπικό Δημοτικό Συμβούλιο Αρτέμιδας να εφαρμόσουν άμεσα την ποινή της ανάκλησης χρήσης μουσικής-μουσικών οργάνων με μια και μόνη μήνυση για υπέρβαση μεγίστης ηχοστάθμης ή ωραρίου,  και ανεξαρτήτως των κυρώσεων που προκαλεί η εφαρμογή του άρθρου 57 του πρόσφατου Νόμου 4249/24-03-2014(ΦΕΚ 73, τευχ. α’),.
Θα πρέπει ακόμα, αντί να σπαταλιέται ενέργεια και χρόνος σε «εικονικά» μέτρα, να αναθεωρηθούν νοοτροπίες και πρακτικές προσκολημμένες σ’ όλες τις παραπάνω “αρχές”.
ü  ΚΑΛΟΥΜΕ τη νέα Δημοτική Αρχή να προχωρήσει σε Κανονιστική Απόφαση για τους όρους και τις προϋποθέσεις ίδρυσης και λειτουργίας ΚΥΕ, με Σχέδιο Χωροθέτησης ΚΥΕ κατά πολεοδομικές ενότητες και ανάλογα με τη χρήση γης, για την αντιμετώπιση του υπερκορεσμού.
ü  Να θεσμοθετήσει με όρους αδιάβλητους και σε συνεργασία με άλλες ελεγκτικές αρχές (αστυνομία, Υγειονομική Υπηρεσία, ΣΔΟΕ), δειγματοληπτικούς ελέγχους, ώστε να εντοπίζονται όσοι αυθαιρετούν, λειτουργώντας χωρίς νόμιμες άδειες, με υπερβάσεις αδειών κλπ
ü  Να καθιερώσει αυστηρότατες κυρώσεις για τη μη ανάρτηση σε σημείο εμφανές της άδειας λειτουργίας, χρήσης μουσικής – μουσικών οργάνων, παράτασης ωραρίου, κλπ.
ü  Να περιλαμβάνει απαραιτήτως στις διαδικασίες αδειοδότησης, ανάκλησης αδειών, επιβολής κυρώσεων κλπ το στοιχείο της κατ’ εξακολούθηση μη συμμόρφωσης και της συστηματικής πρόκλησης ηχορύπανσης, που μπορεί  να αποδεικνύεται από το σύνολο των βεβαιωμένων παραβάσεων.
Ήδη, καθώς μαθαίνουμε, βρίσκεται σε εξέλιξη σχετική έρευνα, με πρόσφατη εντολή του Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης (ΣΕΕΔΔ). Περιμένουμε με ενδιαφέρον το πόρισμα.
Η Δημοτική Αρχή οφείλει να εξασφαλίσει όρους ισορροπίας μεταξύ του δικαιώματος των συμπολιτών μας για ποιότητα ζωής και του δικαιώματος  επιχειρείν.
Εμείς είμαστε διατεθειμένοι να επιμείνουμε σταθερά και αποφασιστικά, διεκδικώντας τη νομιμότητα.
1 βλ. ΠΟΡΙΣΜΑ “Συνήγορου του Πολίτη” για την Ηχορύπανση κατά τη Λειτουργία Καταστηµάτων Υγειονοµικού Ενδιαφέροντος (Ιούλιος 2013)
_________________________
Το κείμενο της Ανοικτής Επιστολής προέκυψε από συζήτηση και συνεργασία του Συλλόγου Αγίου Νικολάου Αρτέμιδας με ενεργούς πολίτες του Δήμου μας.
Επισυνάπτονται 11 (έντεκα) αριθμημένες σελίδες με 242 υπογραφές κατοίκων.                                                 Η διαδικασία συλλογής υπογραφών συνεχίζεται.
Επικοινωνία :
Σύλλογος Αγίου Νικολάου Αρτέμιδας

e-mail :  echo.artemida@hotmail.com

 


Τρίτη 26 Αυγούστου 2014

Σκισμένα τζιν η βασίλισσα!






reyes1       

Τί κάνει ο άνθρωπος προκειμένου να μη χάσει τη δουλειά του ή τα οφφίτσια τελοσπάντων:

Το νέο βασιλικό ζεύγος της Ισπανίας πήγε σινεμά με κάζιουαλ εμφάνιση, έτσι, για να έρθει πιο κοντά στο λαό, με τη βασίλισσα να επιλέγει μάλιστα, σκισμένο τζιν! 

Ο νέος βασιλιάς Φελίπε και η σύζυγός του Λετίτσια, φαίνεται να πασχίζουν παντοιοτρόπως να σταθεροποιήσουν το θρόνο, που "τρίζει" επικίνδυνα. Ενώ η Ισπανία βρίσκεται στη δίνη της οικονομικής κρίσης με την ανεργία στα ύψη, η βασιλική οικογένεια κατηγορείται για αλλεπάλληλα   σ κ ά ν δ α λ α   σπατάλης και διαφθοράς, η δε δημοτικότητά της είναι στο ναδίρ.

 

 

Μεγάλο σκάνδαλο, το πολυτελές πανάκριβο   τ α ξ ί δ ι   για κυνήγι, του παραιτηθέντος Χουάν Κάρλος, στη ...Μποτσουάνα με τη φιλενάδα του πριν δυο χρόνια ενώ η χώρα του ταλανιζόταν από την κρίση και η - για πρώτη φορά στην ιστορία της Ισπανίας - παραπομπή σε δίκη μελών της βασιλικής οικογένειας. 

 

Η ινφάντα καθ' οδόν προς τον ανακριτή...

 

Η κόρη του Χουάν Κάρλος, ινφάντα Κριστίνα, κατηγορείται για   "ξ έ π λ υ μ α   μαύρου χρήματος"  μαζί με το σύζυγό της, ο οποίος κατηγορείται επιπλέον  για   υ π ε ξ α ί ρ ε σ η   εκατομμυρίων ευρώ από κρατικές χρηματοδοτήσεις σε μη κυβερνητική οργάνωση.

 

 

 

 

 

 

Φωτ. από hola.com

 

 

Δευτέρα 25 Αυγούστου 2014

Έκθεση στο Εθν. Αρχ. Μουσείο για την κοινή πολιτιστική πορεία Ελλάδας και Ιταλίας








Έκθεση για την κοινή πολιτιστική πορεία Ελλάδας και Ιταλίας


       








 

      



Classicita ed Europa. Το κοινό πεπρωμένο Ελλάδας και Ιταλίας,  που διαμόρφωσαν το παρελθόν και το παρόν του δυτικού κόσμου είναι το θέμα της έκθεσης στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο. Η έκθεση, που παρουσιάστηκε αρχικά στο Προεδρικό Μέγαρο του Κυρηναλίου στη Ρώμη και με αφορμή την ανάληψη της Ιταλικής Προεδρίας της Ε.Ε. που παρέλαβε τη σκυτάλη από την Ελλάδα. 

 

Τα έργα της έκθεσης καλύπτουν ένα διάστημα 4.500 χιλιάδων ετών, από τον κυκλαδικό πολιτισμό  έως την Ελλάδα και την Ιταλία του 20ού αιώνα. Ανάμεσά τους  π ο λ ύ   γ ν ω σ τ ά   έ ρ γ α,  όπως η Κόρη από την Ακρόπολη, ο κρατήρας του Ευφρονίου και η «Σκεπτόμενη Αθηνά («Αθηνά Σύννους»).  Επίσης, το Σύνταγμα των Τυραννοκτόνων (Αρμόδιος και Αριστογείτων) κατέχει κομβική θέση στην έκθεση, ως το απόλυτο σύμβολο του αγώνα κατά της τυραννίας και συγχρόνως, ως το πρώτο μνημείο πολιτικού χαρακτήρα που στήνεται σε δημόσιο χώρο στην Ευρώπη.

 

Τα αριστουργήματα, που παρουσιάζονται, προέρχονται από το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, το Νέο Μουσείο Ακρόπολης, το Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου, το Βυζαντινό Μουσείο, την Εθνική Πινακοθήκη, τα Μουσεία Καπιτωλίου - Centrale Montemartini, το Εθνικό Ετρουσκικό Μουσείο της Villa Giulia, το Εθνικό Ρωμαϊκό Μουσείο - Palazzo Altemps, την Εθνική Πινακοθήκη Αρχαίας Τέχνης του Palazzo Corsini και από τα αρχαιολογικά μουσεία της  Νάπολης, του Ρηγίου και του Τάραντα.

 

Διάρκεια έκθεσης: 

 

28 Αυγούστου έως 31 Οκτωβρίου 2014

 

Ώρες και μέρες λειτουργίας: 

 

Δευτέρα - Κυριακή: 08:00 - 20:00

 

 

 

Πηγή: tovima.gr

Κυριακή 24 Αυγούστου 2014

327 επιζώντες του Ολοκαυτώματος με σκληρή επιστολή καταδικάζουν το Ισραήλ για τη Γάζα










       Με ένα συγκλονιστικό κείμενο, περισσότεροι από 327 επιζώντες και απόγονοι των θυμάτων των Ναζί, με επιστολή τους στους New York Times, καταδικάζουν τις επιχειρήσεις του Ισραήλ στη Γάζα και τονίζουν ότι «η γενοκτονία ξεκινά με τη σιωπή του κόσμου» και με το σύνθημα «ποτέ ξανά» καλούν σε οικονομικό, πολιτιστικό και ακαδημαϊκό μποϊκοτάζ του Ισραήλ. Eπισημαίνουν:

 

 «Οι Εβραίοι επιζώντες και οι απόγονοι των επιζώντων του Ολοκαυτώματος και των θυμάτων της γενοκτονίας των Ναζί ομόφωνα καταδικάζουμε τη σφαγή των Παλαιστινίων στη Γάζα, την κατοχή και τους εποικισμούς στην ιστορική Παλαιστίνη. 

Επιπλέον, κ α τ α δ ι κ ά ζ ο υ μ ε    τ ι ς    Η Π Α   που χρηματοδοτούν το Ισραήλ για να συνεχίσει την επίθεση και τις δυτικές χώρες που χρησιμοποιούν τη διπλωματία για να προστατεύσουν το Ισραήλ...»

«Η γενοκτονία ξεκινά με τη σιωπή από τον κόσμο. Έχουμε θορυβηθεί από την ακραία, ρατσιστική υποβάθμιση της ανθρώπινης αξίας των Παλαιστινίων από την ισραηλινή κοινωνία, που έχει φτάσει στο αποκορύφωμά της». 

 «...Τίποτα δε μπορεί να δικαιολογήσει τους βομβαρδισμούς καταφυγίων του ΟΗΕ, νοσοκομεία, πανεπιστήμια. Τίποτα δε μπορεί να δικαιολογήσει την στέρηση των ανθρώπων από τον ηλεκτρισμό και το νερό». 

        «...να τερματιστεί ο ρατσισμός σε όλες του τις μορφές, συμπεριλαμβανομένης και της    γ ε ν ο κ τ ο ν ί α ς    τ ο υ   π α λ α ι σ τ ι ν ι α κ ο ύ   λ α ο ύ.

 Ζητούμε την άμεση άρση του αποκλεισμού στη Γάζα. Ζητούμε το πλήρες οικονομικό, πολιτιστικό και ακαδημαϊκό   μποϊκοτάζ του Ισραήλ. "Ποτέ ξανά", πρέπει να σημαίνει "ποτέ ξανά για κανέναν"» 

 

 

Πηγή: iefimerida.gr

 

Παρασκευή 22 Αυγούστου 2014

Ερντογάν - Νταβούτογλου, το νέο ισχυρό δίδυμο της Τουρκίας








       Τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν θα αντικαταστήσει ο Αχμέτ Νταβούτογλου, ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών, στην ηγεσία του κυβερνώντος Κόμματος Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης, καθώς και στη θέση του   π ρ ω θ υ π ο υ ρ γ ο ύ   της χώρας, όπως ανακοίνωσε σήμερα ο ίδιος ο Ερντογάν, ο οποίος δεσμεύθηκε, ότι θα στηρίξει το νέο πρωθυπουργό, τόσο στη μάχη με το «παράλληλο κράτος» του Φετουλάχ Γκιουλέν μέσα στην αστυνομία και τη δικαιοσύνη, όσο και στην προσπάθεια για την επίτευξη ειρηνικής διευθέτησης του  κ ο υ ρ δ ι κ ο ύ   ζητήματος.  

 

Ο καθηγητής Διεθνών Σχέσεων Αχμέτ Νταβούτογλου θεωρείται ως εκφραστής του γεωστρατηγικού δόγματος του νεο-οθωμανισμού και της θεωρίας για το «στρατηγικό βάθος» της Τουρκίας και υπεύθυνος για την πολιτική στροφή της χώρας προς την Ανατολή.

 

Αντίπαλοί του τον θεωρούν ως έναν ισλαμιστή επικίνδυνα φιλόδοξο έως μεγαλομανή.

Διεθνείς αναλυτές εκτιμούν, πως ο Ερντογάν επέλεξε τον επί χρόνια σύμβουλό του, επειδή ως πρόεδρος χρειάζεται έναν πιστό αλλά και  ι σ χ υ ρ ό   π  ρ ω θ υ π ο υ ρ γ ό,  ο οποίος θα διασφαλίσει τη δύναμη του κόμματός του ενόψει των κρίσιμων βουλευτικών εκλογών του 2015.

 

Ο Αχμέντ Νταβούτογλου συμπεριλήφθη στη λίστα που εξέδωσε το περιοδικό "Time" για τα «Πρόσωπα με τη μεγαλύτερη επιρροή Παγκοσμίως» για το έτος 2012. Επίσης η διεθνής πολιτική Επιθεώρηση "Foreign Policy" το 2011 τον είχε συμπεριλάβει μαζί με τον Ερντογάν ανάμεσα στη λίστα των 100 σημαντικώτερων θεωρητικών της πολιτικής, παγκοσμίως, ως τα πρόσωπα που χάραξαν πολιτική και έδωσαν υπόσταση στο νέο ρόλο της Τουρκίας.

 

 

Τετάρτη 20 Αυγούστου 2014

Σφοδρή εσωκομματική αντίδραση κατά Τσίπρα για το Άγιον Όρος

 

 

 

 

        Η επίσκεψη Τσίπρα στο Αγιον Ορος προκαλεί αναταράξεις στον ΣΥΡΙΖΑ. Με άρθρο της στην ιστοσελίδα Enosy.blogspot. com, η   Ε λ έ ν η   Π ο ρ τ ά λ ι ο υ,   μέλος της Κ.Ε. και πρώην επικεφαλής της δημοτικής παράταξης του ΣΥΡΙΖΑ στην Αθήνα, ασκεί σκληρή κριτική στην επίσκεψη. 

 

Τονίζει, πως όλα γίνονται «για τις (φανταστικές) ψήφους που η ηγετική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ πιστεύει ότι θα εισρεύσουν στο κόμμα τής αξιωματικής αντιπολίτευσης δια της θρησκευτικής οδού». 

Ότι «η Εκκλησία τηρεί αιδήμονα σιωπή για τα κατά κόσμον βάσανα του ποιμνίου της, αποφεύγει γενικά να κάνει αισθητή την παρουσία της, προσφέρει ψιχία φιλανθρωπίας σε σχέση με την τεράστια περιουσία της και την οικονομική στήριξη του κράτους, μέσω άμεσης χρηματοδότησης και φοροαπαλλαγών».

 

 

 

Κριτικάρει ιδιαίτερα τον Αλέξη Τσίπρα και την αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ που τον συνόδευε στο Άγιον Όρος, για τον παραλληλισμό των Αγιορειτών με τους ...Ζαπατίστας και τις αναφορές στον Νίτσε και στον Ηράκλειτο!

«Τα θέματα στα οποία υποχρεούται το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης να τοποθετηθεί είναι: ιδιοκτησία και φορολογία  της εκκλησιαστικής περιουσίας, εκκρεμή σκάνδαλα όπως αυτό του Βατοπεδίου, έλεγχος των χρηματοδοτήσεων του Αγίου Όρους,   χ ω ρ ι σ μ ό ς  τ η ς  Ε κ κ λ η σ ί α ς  α π ό  τ ο  κ ρ ά τ ο ς»

«Οι καιροί αλλάζουν προς το χειρότερο. Ακριβώς γι αυτό, τα 3.795.000 πιστών ή άπιστων φτωχών δε μπορεί πλέον να τρέφονται με τη θεία κοινωνία. Οι έχοντες και κατέχοντες πρέπει να πληρώσουν», συμπληρώνει. 

 

 

Όλο το άρθρο της Ελένης Πορτάλιου, εδώ:

 

 http://www.tribune.gr/politics/news/article/62466/portaliou-ampelofilosofies-tsipra-sto-agio-oros.html

  





Δευτέρα 18 Αυγούστου 2014

Απεβίωσε ο διακεκριμένος ιστορικός Μιχαήλ Σακελλαρίου





Πέθανε σε ηλικία 102 ετών ο διακεκριμένος ακαδημαϊκός Μιχαήλ Σακελλαρίου




        Πλήρης ημερών - 102 ετών - έφυγε από τη ζωή το Σάββατο 16 Αυγούστου στην Αθήνα, μια εξαιρετική προσωπικότητα των Γραμμάτων, ο ιστορικός και ακαδημαϊκός Μιχαήλ Σακελλαρίου.

Γεννήθηκε στην Πάτρα το 1912. Μετά τις σπουδές στη Φιλοσοφική Σχολή της Αθήνας, σπούδασε στη Σορβόννη και στο College de France. Διδάκτωρ της Φιλοσοφικής Σχολής  Θεσσαλονίκης (1939), Docteur es Lettres (doctorat d' Etat, 1956). Υπήρξε τακτικό μέλος και διετέλεσε επίσης   π ρ ό ε δ ρ ο ς  τ η ς  Α κ α δ η μ ί α ς   Α θ η ν ώ ν   στον κλάδο της Αρχαίας Ελληνικής Ιστορίας.

Ερευνητής στο Επιστημονικό Ίδρυμα Ερευνών της Γαλλίας (CNRS, 1951-1957) και διευθυντής Eρευνών στο Κέντρο Μικρασιατικών Σπουδών (1954-1957). Το 1959 εξελέγη τακτικός καθηγητής της Αρχαίας Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, μέχρι το 1967 που η   Χ ο ύ ν τ α   τ ο ν   α π ο μ ά κ ρ υ ν ε,   επανήλθε δε, το 1974. 

Από το 1970 έως το 1975 δίδαξε στο Πανεπιστήμιο Lyon II.

 

     Οι μελέτες του επικεντρώθηκαν στην αρχαία και νεώτερη ελληνική ιστορία. Διετέλεσε ακόμη, μεταξύ άλλων,  αντιπρόεδρος του Δ.Σ. του Κρατικού θεάτρου Βορείου Ελλάδος (1964-1967), πρόεδρος της Association Lyonnaise d' Etudes Anciennes (1974), πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Ιστορικών Επιστημών (1978-1985), μέλος της Διεθνούς Επιτροπής Ιστορικών Επιστημών (1978-1985), ιδρυτής και διευθυντής του Κέντρου Ελληνικής και Ρωμαϊκής Αρχαιότητος στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών (1979-1992), πρόεδρος του Ιδρύματος Ελληνικού Πολιτισμού (1993-1995), επίσης εκ των συνδιευθυντών του δεύτερου τόμου της Ιστορίας της Ανθρωπότητας της UNESCO. Μέλος της Accademia dei Lincei, της Accademia Pontaniana και της Academie des Incriptions et Belles Lettres. 

 

Δημοσίευσε άρθρα σε έγκριτα επιστημονικά περιοδικά και σε συλλογικά έργα, παρουσίασε ανακοινώσεις σε ξένες Ακαδημίες και συνεργάστηκε για πολλά εκτενή κεφάλαια στην Ιστορία του Ελληνικού Έθνους της Εκδοτικής Αθηνών.

Τιμήθηκε με πληθώρα   δ ι α κ ρ ί σ ε ω ν.

 

Ορισμένα από τα κυριώτερα αυτοτελή έργα του: 

 

Η Πελοπόννησος κατά την δευτέραν τουρκοκρατίαν (1715-1821) βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών, La migration grecque en Ionie , Peuples prehelleniques d' origine indo-europeenne, Les Proto-Grecs, The Polis-State, Definition and Origin, Η Αθηναϊκή Δημοκρατία, Ethne Grecs a l' age du Bronze, Θέματα Νέας Ελληνικής Ιστορίας, Ηρόδοτος κ.ά. 

 

 

                                    "Τ ά ρ α ξ ε   τ α   ν ε ρ ά"

 

 

       Υπήρξε σοβαρός μελετητής της Αρχαίας Γραμματείας και  έλεγε χαρακτηριστικά: "...Τα Αρχαία διδάσκονταν ως γραμματική και συντακτικό. Τα κείμενα ήταν πηγή από την οποία παίρναμε γραμματικούς τύπους. Δεν υπήρχε παρακίνηση για διείσδυση στο πνεύμα των αρχαίων. Όσοι μας δίδαξαν Αρχαία Ελληνικά δεν ήξεραν ούτε τους ενδιέφερε η ανάλυση των κειμένων..".

 

Εξίσου πρωτοπόρες οι μελέτες του για τη νεώτερη ελληνική ιστορία. Δημιούργησε αίσθηση και προκάλεσε αντιδράσεις όταν πρωτοκυκλοφόρησε το 1939 το βιβλίο του  "Η Πελοπόννησος κατά την δευτέραν τουρκοκρατίαν (1715-1821)". Μάλιστα νέα επαυξημένη  έκδοση έγινε μόλις πέρυσι (!) από τις εκδόσεις Ηρόδοτος και έγινε τιμητική παρουσίασή του στην Ακαδημία, κατά τη διάρκεια της οποίας ο ακαδημαϊκός Βασ. Πετράκος είχε αναφέρει για τον Μιχαήλ Σακελλαρίου: «Δημιούργησε παράδοση ιστοριογραφίας της νεότερης Ελλάδος. Χάραξε μέθοδο ιστορική, η οποία θα κυριαρχήσει στην Ελλάδα μία γενιά αργότερα. Δ ι έ λ υ σ ε   ν ο σ η ρ ο ύ ς   μ ύ θ ο υ ς   και ανέδειξε την αλήθεια, που υπήρξε και εξακολουθεί να είναι πρώτο μέλημά του».

 

Επίσης είχε μπει στο  σ τ ό χ α σ τ ρ ο   πολλών και το 2012, για το βιβλίο του, "Η απόβαση του Ιμπραήμ στην Πελοπόννησο καταλύτης για την αποδιοργάνωση της Ελληνικής Επανάστασης  (24 Φεβρουαρίου – 23 Μαΐου 1825) ( Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης), με θέμα τον εμφύλιο στην Πελοπόννησο κατά την απόβαση του Ιμπραήμ.

 


 

Σχετικά:



http://argolikivivliothiki.gr/2012/09/12/sakelariou/

 

Κυριακή 17 Αυγούστου 2014

Τα δύο Χόλλυγουντ







      Το φάντασμα του  μ α κ α ρ θ ι σ μ ο ύ   πλανιέται πάνω από τη Μέκκα του κινηματογράφου... 

       Την οργή του Χόλλυγουντ αντιμετωπίζουν πλέον ο Χαβιέ Μπαρδέμ και η Πενέλοπε Κρουζ και κινδυνεύουν να μπουν στη  «μ α ύ ρ η   λ ί σ τ α»   της κινηματογραφικής βιομηχανίας, επειδή συνυπέγραψαν μια ανοιχτή επιστολή μαζί με άλλους εκατό περίπου Ισπανούς εκπροσώπους του πολιτισμού, όπως ηθοποιούς, σκηνοθέτες, συγγραφείς, ανάμεσα τους δε, περιλαμβάνεται και ο Πέδρο Αλμοδοβάρ.

Η ανοιχτή επιστολή, που δημοσιεύτηκε τον Ιούλιο στα ισπανικά Μ.Μ.Ε, κατήγγειλε την ισραηλινή επίθεση στη  Γ ά ζ α,  καλώντας την Ευρωπαϊκή Ένωση να καταδικάσει τους βομβαρδισμούς εναντίον των Παλαιστινίων πολιτών και αναφερόταν στην άθλια κατάσταση των αμάχων και στην απραξία της διεθνούς κοινότητας.

Μερικές ημέρες νωρίτερα, ο Χαβιέ Μπαρδέμ είχε δημοσιεύσει άρθρο-παρέμβαση στην εφημερίδα «El Diario», όπου ανέφερε,  πως «δεν μπορείς να αποκαλείς αυτοάμυνα το να δολοφονείς παιδιά».

 

 

                                     Στη "μαύρη λίστα"

 

 

      Το γεγονός προκάλεσε τεράστιο σάλο στο Χόλλυγουντ και πολλοί τους κατηγόρησαν, ότι υποκινούν τον   α ν τ ι σ η μ ι τ ι σ μ ό. Το ζεύγος διευκρίνισε, πως δεν είναι αντισημίτες και πως η καταγγελία τους είχε στόχο την ειρήνη και τον τερματισμό της αιματοχυσίας. Όμως οι κατηγορίες συνεχίστηκαν και μάλιστα πολλοί   π α ρ α γ ω γ ο ί   δήλωσαν, ότι δε θα ξανασυνεργαστούν μαζί τους!

 

 

 

   «...αυτοί που σκοτώθηκαν ήταν εκείνοι με χαμηλό δείκτη νοημοσύνης»!!!

 

 

 

n

       O παλαίμαχος ηθοποιός Γιον Βόιτ και πατέρας της Ατζελίνα Τζολί υπερασπίστηκε με πάθος τους βομβαρδισμούς στη Γάζα και κατηγόρησε για αντισημιτισμό τον Χαβιέ Μπαρδέμ και την Πενέλοπε Κρουζ, χρησιμοποιώντας και τη φράση, "να πάτε να κρεμαστείτε από ντροπή". Πάντως δήλωσε, ότι δε θα έπρεπε να μπουν στη "μαύρη λίστα". 

 

 

       Η γνωστή κωμική ηθοποιός του κινηματογράφου και της τηλεόρασης Τζόαν Ρίβερς δήλωσε έξαλλη, πώς για τους χιλιάδες θανάτους στη Γάζα φταίνε οι ...ίδιοι οι άμαχοι που δεν έφυγαν και "τουλάχιστον αυτοί που σκοτώθηκαν ήταν εκείνοι με χαμηλό δείκτη νοημοσύνης». Χαρακτήρισε επίσης τους Παλαιστίνιους "ηλίθιους που δεν έχουν ένα μολύβι"!


Σε απόλυτα σοκαριστικές δηλώσεις προέβη η ηθοποιός και μια από τις πιο γνωστές τηλεπερσόνες των ΗΠΑ Τζοάν Ρίβερς, σχετικά με το θέμα του πολέμου στη Γάζα. Η Ρίβερς ρωτήθηκε -on camera- από δημοσιογράφο πως αισθάνεται που σχεδόν 2.000 Παλαιστίνιοι έχουν σκοτωθεί στη σύγκρουση και σήκωσε τα χέρια της σε μία παρωδία σοκ φωνάζοντας «Ω Θεέ μου! Αυτό πές το στους ανθρώπους στη Χιροσίμα». Και συνέχισε: «Οταν έχετε κηρύξει πόλεμο, θα έχετε πόλεμο. Εκείνοι άρχισαν. Εμείς τώρα δεν μετράνε ποιος είναι νεκρός. Είσαι νεκρός, σου αξίζει να είσαι νεκρός. Μην τολμήσεις να με κάνεις να αισθανθώ άσχημα γι αυτό. Πηγή: www.lifo.gr