Τετάρτη 28 Δεκεμβρίου 2011

Μέρες γιορτής ή μέρες παραλογισμού;










     Με σιγουριά, ισχύει  το δεύτερο, αφού:

      -Το μεγαλύτερο πρόβλημα της χώρας μας αυτή τη στιγμή, είναι η προφυλάκιση ενός  μ π ί ζ ν ε σ μ α ν - κ α λ ο γ έ ρ ο υ 

      -Ο πρώην διοικητής του Αγίου Όρους, δήλωσε ότι ο Νόμος δεν ισχύει για τον Εφραίμ , διότι ζεί σε κελλί και άρα είναι ήδη φυλακισμένος (Θου Κύριε!)

      -Η γερμανική δικαιοσύνη καταδίκασε για το σκάνδαλο SIEMENS τους υπεύθυνους της εταιρίας που δωροδόκησαν με ιλιγγιώδη ποσά έλληνες πολιτικούς και κυβερνητικούς αξιωματούχους, αλλά εδώ, οι δωροδοκηθέντες πολιτικοί  δε διώκονται.....

      -Για τα αμαρτωλά συμβόλαια του σκανδάλου του Βατοπεδίου, ο μεν  μοναχός που υπέγραψε, προφυλακίστηκε , αλλά παραδόξως, οι συνυπογράψαντες πολιτικοί δε διώκονται....

     -Τηρούμε τόσο πολύ τις παραδόσεις, που φέτος αν και ολονέν πτωχεύοντες,  απτόητοι, τιμήσαμε με  κάλαντα  τη ........Goldman Sachs, συγγνώμη, τον Παπαδήμο!
(Ομοίως  απτόητοι και εις ένδειξιν τιμής και ευγνωμοσύνης για τη "βύθιση του καραβιού" τηρούμε  το πατροπαράδοτο αυτό έθιμο και ενώπιον του Γιωργάκη, της Μπακογιάννη, του  Παπούλια κλπ.

      -Ο  Λ υ κ ο υ ρ έ ζ ο ς    αν  και  κάθεται  αυτές   τις   μέρες   στο   σκαμνί   για   το   σκάνδαλο   των   οικοπέδων   της Αιξωνής   Γλυφάδας,   με    κ α κ ο υ ρ γ η μ α τ ι  κ έ ς   κατηγορίες του μισού Ποινικού Κώδικα, αν και ο Εισαγγελέας πρότεινε την ενοχή του και ενώ περιμένουμε αν τελικά θα καταδικασθεί, το μόνο που γράφτηκε στα ΜΜΕ γι αυτόν, είναι, ότι μεσούσης(;) της δίκης του, δεν ξέχασε την Ελλάδα και ζήτησε -λέει- από τον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, να ασχοληθεί με το θέμα των δηλώσεων Γιλμάζ για τις πυρκαγιές στα ελληνικά νησιά!


                                                                                       

Σάββατο 24 Δεκεμβρίου 2011

Τα κάλαντα, στον περίφημο πίνακα του Νικηφόρου Λύτρα






"Τα Κάλαντα ή "ο Τυμπανιστής" (συλλογή Σερπιέρη), είναι το γνωστό έργο (1872) του  Νικηφόρου Λύτρα, ενός από τους σπουδαιότερους εκπροσώπους της σχολής του Μονάχου στη νεοελληνική ζωγραφική. Ιδιαίτερο έργο, που ξεπερνάει την απλή απεικόνιση ενός εθίμου, έχει προκαλέσει πολλές συζητήσεις για τους συμβολισμούς του (Με την πρώτη ματιά π.χ., είναι εμφανής η διαφορετική προέλευση των παιδιών, λόγω της ενδυμασίας, αλλά και η πιθανή διαφορετική φυλετική καταγωγή του τυμπανιστή..Υπάρχει επίσης στην άκρη, ένα αρχαίο γλυπτό, που ίσως παραπέμπει στη συνέχεια του Ελληνισμού....). Ενδιαφέρουσα η ανάλυση της επιμελήτριας της Εθνικής Πινακοθήκης, Μαριλένας Κασιμάτη:    
"Τα ποιητικώτατα  Κάλαντα διαφεύγουν με την εσωτερικότητα και την επινόηση του χρόνου στην ελληνικότατη ηθογραφική αυτή σκηνή, από κάθε κοινοτοπία. Τα σύμβολα που εισάγει, χωρίς τυμπανοκρουσίες -το  μαρμάρινο θωράκιο της Νίκης, που δένει το σανδάλι της, αλλά ειρωνικά σχεδόν, βαλμένο δίπλα σε μια χορταρένια σκούπα, το γυάλινο ποτήρι με το νερό, που παραπέμπει στην κάθαρση που έρχεται από τα Ελληνόπουλα, που δεν εμφανίζονται ως γραφικά δείγματα μιας γνωστής τυπολογίας φορεσιών, το ξερό, άνυδρο δέντρο που δηλώνει την υφέρπουσα φτώχεια στο πρόσωπο της σκοτεινής μορφής, που μόλις φαίνεται πίσω από τον τοίχο".


 

Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου 2011

Καταδίκη από γερμανικό δικαστήριο για μίζες γερμανικών υποβρυχίων στην Ελλάδα

Το Πρωτοδικείο του Μονάχου  καταδίκασε σε ποινή φυλάκισης 2 χρόνων με αναστολή  δύο πρώην υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρίας Ferrostaal, που κατηγορούνταν, ότι δωροδοκούσαν αξιωματούχους της Ελλάδας και της Πορτογαλίας για να προωθούν παραγγελίες υποβρυχίων. Επίσης τους επιβλήθηκε χρηματικό πρόστιμο ύψους 36.000 ευρώ στον ένα και 18.000 στον άλλο. Η ίδια η εταιρία θα πρέπει να καταβάλει πρόστιμο ύψους 140 εκατομ. ευρώ.
Το δικαστήριο δέχτηκε να επιβάλει ήπιες ποινές με αντάλλαγμα τις ομολογίες των δύο κατηγορουμένων, λαμβάνοντας υπόψιν και το προχωρημένο της ηλικίας τους (73 χρονών σήμερα).
     Σύμφωνα με την εισαγγελία του Μονάχου, μεταξύ 2000 – 2007 δαπανήθηκαν συνολικά πάνω από 62 εκατ. ευρώ για μίζες,  προκειμένου να επηρεάσουν την ανάθεση της παραγγελίας «οι κατηγορούμενοι εξυπηρετήθηκαν από διάφορους μεσάζοντες και «συμβούλους», οι οποίοι ήταν εξοικειωμένοι με τις τοπικές συνήθειες και διέθεταν την απαραίτητη πρόσβαση στους αρμόδιους υψηλόβαθμους φορείς αποφάσεων για τις αναθέσεις παραγγελιών», ανέφερε η ανακοίνωση της Εισαγγελίας τον περασμένο Απρίλιο.
Σύμφωνα με την απόφαση οι δύο πρώην μάνατζερ της Ferrostaal ακόμη και μετά την αλλαγή του νόμου στη Γερμανία το 2000, διέθεσαν διψήφιο αριθμό εκατομμυρίων ευρώ της εταιρίας για τη δωροδοκία ξένων υψηλών αξιωματούχων. Ο ένας εκ των μάνατζερ, ο Γιοχαν Φρίντριχ Χάουν, είχε ρωτήσει τον τότε υπουργό Άμυνας τί θα πρέπει να κάνει για να «εξουδετερώσει» γαλλική ανταγωνιστή προσφορά και του δόθηκε τo όνομα ενός μεσάζοντος.
                                     
         Αναφέρθηκε το όνομα  Έλληνα πρώην Υπουργού Άμυνας


Συνολικά 36 εκατομ. ευρώ έρευσαν στην Ελλάδα για την αγορά γερμανικών υποβρυχίων, δύο εκατομμύρια πήγαν στον τότε πορτογάλο επίτιμο πρόξενο στο Μόναχο.
Κατά τη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας την περασμένη Πέμπτη (15.12),  οι κατηγορούμενοι ισχυρίστηκαν, ότι δεν ήξεραν ποιοι καρπούνταν τις μίζες, αλλά και επίτηδες δεν ενδιαφέρθηκαν να το μάθουν. Τα χρήματα διακινήθηκαν μέσω ενός κυκλώματος μεσαζόντων προς υψηλούς κυβερνητικούς αξιωματούχους. Όπως αναφέρει το γερμανικό ειδησεογραφικό πρακτορείο dpa, ανάμεσά τους ανήκει και  πρώην Έλληνας υπουργός Άμυνας, ο οποίος όμως,  δε διώκεται δικαστικά στην Ελλάδα. Η υπόθεση όμως δεν τελειώνει εδώ. Εκπρόσωπος της Εισαγγελίας  του Μονάχου δήλωσε ότι βρίσκονται σε εξέλιξη ανακρίσεις σε βάρος 40 ατόμων που φέρεται να εμπλέκονται στο σκάνδαλο δωροδοκίας.

Πηγή:Deutsche Velle

Τετάρτη 21 Δεκεμβρίου 2011

Δίωξη σε βάρος του πρώην δημάρχου Θεσσαλονίκης Β.Παπαγεωργόπουλου, για «ξέπλυμα βρώμικου χρήματος» και υπεξαίρεση


     



       Ποινική δίωξη, για το αδίκημα της   ν ο μ ι μ ο π ο ί η σ η ς    ε σ ό δ ω ν    α π ό   π α ρ ά ν ο μ ε ς   δ ρ α σ τ η ρ ι ό τ η τ ε ς, που διώκεται σε βαθμό κακουργήματος, άσκησε η Εισαγγελία Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης σε βάρος του πρώην δημάρχου Βασίλη Παπαγεωργόπουλου, καθώς και άλλων τριών ατόμων.
Τη δίωξη απήγγειλε ο αρμόδιος για οικονομικά εγκλήματα εισαγγελέας Πρωτοδικών Λάμπρος Τσόγκας, μετά την ολοκλήρωση σχετικής έρευνας στους τραπεζικούς λογαριασμούς και τα περιουσιακά στοιχεία των εμπλεκόμενων, στη μεγάλη υπόθεση της   υ π ε ξ α ί ρ ε σ η ς    του δήμου, προσώπων.
      Για το σκέλος που αφορά το « ξ έ π λ υ μ α   βρώμικου χρήματος» σχηματίζεται νέα δικογραφία, ανεξάρτητη απ’ αυτήν της υπεξαίρεσης.
Η οικονομική επιθεωρήτρια Αναστασία Τσεμπερά στο πολυσέλιδο πόρισμά της διαπίστωσε καταθέσεις στους κοινούς λογαριασμούς των παραπάνω προσώπων και των συζύγων τους, που δεν συνάδουν με τα έσοδα που έχουν δηλωθεί στις αρμόδιες φορολογικές αρχές.
      Οι εμπλεκόμενοι, κατά την ανωμοτί εξέτασή τους σε προανακριτικό στάδιο, φέρεται να είπαν, ότι πρόκειται για τους «κόπους μιας ζωής», ενώ έκαναν, παράλληλα, λόγο για καταθέσεις που προέρχονται από επενδύσεις.
Όλοι αναμένεται το επόμενο διάστημα να απολογηθούν στον γ’ ειδικό ανακριτή Θεσσαλονίκης.


                Ανακοίνωση Παπαγεωργόπουλου

«Θα υπομείνω και αυτή την δοκιμασία. Όλη μου η ζωή άλλωστε είναι μία δοκιμασία και μία προσφορά στην πόλη της Θεσσαλονίκης» δήλωσε μετά την εξέλιξη αυτή ο κ. Παπαγεωργόπουλος.
«17 χρόνια αθλητής, Σημαιοφόρος της Ολυμπιακής Ομάδος, 17 χρόνια Βουλευτής, 2 χρόνια Υπουργός, 12 χρόνια Δήμαρχος Θεσσαλονίκης. Τα τελευταία 4 χρόνια δέχομαι μία πρωτοφανή επίθεση για λόγους που πιστεύω ότι όλοι οι Θεσσαλονικείς, ανεξαρτήτως πολιτικής τοποθετήσεως, εύκολα αντιλαμβάνονται» πρόσθεσε.
«Σήμερα ισχυρίζονται ότι δεν μπορούν να δικαιολογηθούν εκατ. ευρώ των εισοδημάτων μου κατά τα τελευταία 12 χρόνια, όταν τα δηλωθέντα και φορολογηθέντα έσοδα εμού και της οδοντιάτρου συζύγου μου ανέρχονται στο ύψος των 2,2 εκατ. ευρώ.
»Απευθύνομαι ευθέως προς κάθε Θεσσαλονικιό, προς κάθε συμπολίτη μου για να τον διαβεβαιώσω ξεκάθαρα κοιτώντας τον στα μάτια ότι τίποτε –απολύτως τίποτε– το γκρίζο δεν υπάρχει στην υπόθεση αυτή και θα με θυμηθεί όταν σύντομα ελπίζω αυτή η πλάνη τερματισθεί.
»Το μόνο που ζητώ από την Ελληνική Δικαιοσύνη είναι να προχωρήσει ταχύτατα η όλη διαδικασία. Το χρωστάμε στους Θεσσαλονικείς» κατέληξε ο κ. Παπαγεωργόπουλος.

Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου 2011

Το Πράσινο Ακρωτήριο έχασε την ντίβα του






    





H  υπέροχη φωνή της Σεζάρια Εβόρα σίγησε για πάντα... Η σπουδαία ερμηνεύτρια έφυγε από τη ζωή  σε ηλικία 70 ετών, στη γενέτειρά της το Πράσινο  Ακρωτήριο μετά από σοβαρό καρδιολογικό πρόβλημα. Τον περασμένο Σεπτέμβριο, είχε  ανακοινώσει, ότι ακυρώνει όλες τις προγραμματισμένες συναυλίες της και εγκαταλείπει το τραγούδι, λόγω  προβλημάτων υγείας.
      Γεννήθηκε το 1941 στο Μίντελο,  λιμάνι του Σάο Βισέντε, ένα από τα νησάκια του Πράσινου Ακρωτηρίου, όπου λόγω της φτώχειας τουλάχιστον ο μισός πληθυσμός του νησιού αναγκάστηκε να μεταναστεύσει.
Έγινε ένα από τα μεγαλύτερα  ονόματα της παγκόσμιας μουσικής, σε ηλικία πενήντα ετών, όταν ανακαλύφθηκε από έναν ατζέντη.
Στη δεκαετία του '70 επί δέκα χρόνια δεν τραγούδησε και η ίδια τα περιγράφει ως "σκοτεινά χρόνια".
Τα παραδοσιακά είδη μουσικής «coladeiras» και «mornas», της τα δίδαξε, όταν ήταν μόλις 16 ετών, ένας συμπατριώτης της ναυτικός. Τα «m o r n a s» αποτελούν τραγούδια της λύπης, της μελαγχολίας και της νοσταλγίας, ενώ η ίδια, όσο ήταν άσημη ερμηνεύτρια, τα τραγουδούσε στα ταπεινά  μπαρ του λιμανιού στο Σάο Βισέντε, μαζεύοντας ελάχιστα χρήματα για επιβίωση.
Η μουσική της έφερε επιρροές από την παράδοση της Βραζιλίας, της Πορτογαλίας και της Κούβας.
     Χάρις στη Σεζάρια Εβόρα, το κρατίδιο του Capo Verde  (Π ρ ά σ ι ν ο    Α κ ρ ω τ ή ρ ι ο)  και η μουσική του, έγιναν γνωστά στα πέρατα του κόσμου.
Όσοι είχαμε την εξαιρετική τύχη να την απολαύσουμε ζωντανά, θα θυμόμαστε για πάντα μια καλλιτέχνιδα, που διέθετε όχι μόνο έμφυτο ταλέντο και τέλεια ζεστή φωνή, αλλά κυρίως, αυτό που ο Λόρκα ονόμαζε "ντουέντε" και που βγαίνει από τα κατάβαθα της ύπαρξης. Αυτό που φωλιάζει στην αληθινή δημιουργία και το διαθέτουν καλλιτέχνες με έντονα συναισθηματικά βιώματα λόγω των  δύσκολων συνθηκών της ζωής  τους.
     Εξαιτίας της, γνώρισε το ευρύ κοινό τα  mornas, ένα μουσικό  ιδίωμα,  ιδιαίτερα διαδεδομένο στα νησιά του αρχιπελάγους ανοιχτά της Σενεγάλης, που γεννήθηκε μέσα από την καταπίεση της ευρωπαϊκής αποικιοκρατίας. Το θεματολογικό επίκεντρο των mornas, είναι η νοσταλγία της ελευθερίας, τα σκλαβοπάζαρα, οι προδομένες αγάπες και τα ματαιωμένα όνειρα, που ερμηνεύονται -πάντα- σε μια  ατμόσφαιρα    θ λ ί ψ η ς.
     Στις συναυλίες της, απολαύσαμε σπουδαία μουσική και μια σπάνια ζεστή φωνή, με μία ιδιαίτερη σκηνική παρουσία, που δεν είχε σχέση με αυτή μιας διάσημης - πια -  τραγουδίστριας. Κατά ένα περίεργο τρόπο, σου μετέδιδε παράλληλα, την αίσθηση της τραγικότητας της ανθρώπινης ύπαρξης και της ματαιότητας  της  ζωής, μέσα από την γλυκιά  μελαγχολία των mornas...

Σάββατο 17 Δεκεμβρίου 2011

Ο παιδεραστής της Κρήτης και οι ευθύνες της εκπαίδευσης

       Δυστυχώς, από τα μέχρι τώρα δημοσιεύματα για την υπόθεση του παιδεραστή της Κρήτης, πέρα από τις γνωστές ανατριχιαστικές λεπτομέρειες, δε διαφαίνεται, έστω κάποιος προβληματισμός για τα αίτια των εγκλημάτων αυτών  στην Ελλάδα. Διαβάζοντας για το περιστατικό παρατηρήσαμε:  

      Την απίστευτη αφέλεια των γονέων των θυμάτων, που εμπιστευόντουσαν τα ανήλικα παιδιά τους εν λευκώ στο γυμναστή, χωρίς να αναρωτιούνται και να ερευνούν, σε ποια σημεία τα προπονεί, γιατί τα απασχολεί τόσες ώρες και τί είδους επικοινωνία διατηρεί μαζί τους!

      Προφανώς η σύγχρονη ελληνική -"αγιοποιημένη" - οικογένεια, περί άλλα τυρβάζει, αφού σε μία μικρή κοινωνία, για δέκα  ολόκληρα χρόνια κανείς δεν πήρε είδηση τις αποπλανήσεις πάνω από 80  εφήβων, σύμφωνα με τις μέχρι τώρα δημοσιογραφικές πληροφορίες! Μάλιστα η αντίστροφη μέτρηση για τον παιδεραστή άρχισε, όταν καταγγέλθηκε στην Αστυνομία  από δύο μετανάστες γονείς, που πληροφορήθηκαν από τα παιδιά τους "περίεργη"  συμπεριφορά  και  "παρενόχληση" από το  γυμναστή!

       Την απίστευτη ολιγωρία και βραδύτητα των Αρχών, που από την καταγγελία μέχρι τη σύλληψή του τέρατος, μεσολάβησε 1 χρόνος και πλέον και κατά το διάστημα αυτό συνέχιζε ανενόχλητος τη "δραστηριότητά " του... 

      Την παντελή έλλειψη σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης των παιδιών, ακόμα δε χειρότερα, αφού πρόκειται για εφήβους! Είναι δε τέτοιο το σκοτάδι που επικρατεί για το θέμα αυτό σε όλη την κοινωνία μας, που μια πρόσφατη είδηση από τη Γερμανία, με θέμα την ενασχόληση της συζύγου του Προέδρου της χώρας αυτής  με τη σεξουαλική αγωγή των εφήβων, αντιμετωπίστηκε από τον ελληνικό τύπο, όχι απλώς ειρωνικά, αλλά προσβλητικά, με τον εξής μάλιστα τίτλο στο ρεπορτάζ :  "Δασκάλα του...έρωτα  η πρώτη κυρία της Γερμανίας" !!!

( http://www.inews.gr/89/daskala-tou-erota-i-proti-kyria-tis-germanias.htm )

       Ας ελπίσουμε, πως τα φρικτά περιστατικά της Κρήτης, θα γίνουν αφορμή για να  προβληματιστούμε ως κοινωνία για τις δομές της οικογένειας, την επικοινωνία μεταξύ των μελών της και για να απαιτήσουμε επαρκή στελέχωση των κοινωνικών υπηρεσιών και κυρίως  κατάλληλη εκπαίδευση και πάλι εκπαίδευση.....

      Και εν τω μεταξύ, ας αφήσουν κάποιοι τους κάθε λογής παλληκαρισμούς και τις προτροπές σε αυτοδικία, προκειμένου να ξορκίσουν το κακό, ενώ στην πραγματικότητα το μόνο που κάνουν, είναι να  προσπαθούν να καλύψουν την άγνοια και την αμορφωσιά... Ας σκεφτούν μόνο, ότι στην Ελλάδα του 2011, οι έφηβοι δεν έχουν καν στοιχειώδη σεξουαλική αγωγή!

 

 

 


Παρασκευή 16 Δεκεμβρίου 2011

Ιταλική Γερουσία: Ηχηρές αποδοκιμασίες στο Μόντι για φόρους και συντάξεις

     Δεν κατάφερε να ολοκληρώσει την ομιλία του για τα αποτελέσματα της Συνόδου Κορυφής της ΕΕ, στη Γερουσία, ο Ιταλός πρωθυπουργός Μάριο Μόντι.
          Στη διάρκεια της ομιλίας, μέλη του κόμματος της Λέγκας του Βορρά τον διέκοψαν επανειλημμένα με αποδοκιμασίες, ενώ σήκωσαν πανό με συνθήματα όπως "Φτάνουν οι φόροι" και "Κάτω τα χέρια από τις συντάξεις".
Οι αποδοκιμασίες έγιναν τόσο έντονες που ήταν αδύνατο να συνεχιστεί η ομιλία.
O πρόεδρος της Γερουσίας, κάλεσε επανειλημένα τους διαμαρτυρόμενους σε τάξη, χωρίς ωστόσο να τους πείσει. Στο τέλος, χαρακτήρισε τη διαδικασία ως "ταπεινωτική παρωδία" και διέταξε τη διακοπή της συνεδρίασης.



Aναρτήθηκε από directnews

Πέμπτη 15 Δεκεμβρίου 2011

Ενοχος ο Ζακ Σιράκ για υπεξαίρεση δημοσίου χρήματος


 Ένοχο για υπεξαίρεση δημοσίου χρήματος και κατάχρηση εμπιστοσύνης έκρινε γαλλικό δικαστήριο τον πρώην πρόεδρο της Γαλλικής Δημοκρατίας Ζακ Σιράκ, σε υπόθεση διαφθοράς την περίοδο που ήταν δήμαρχος Παρισίων. Ο Ζακ Σιράκ καταδικάστηκε σε δύο χρόνια φυλάκιση με αναστολή. Είναι η πρώτη φορά στη Γαλλική Δημοκρατία, που ένας πρώην πρόεδρος οδηγήθηκε στο ακροατήριο για ποινικό αδίκημα. Η υπόθεση αφορά στην εποχή που ο Ζακ Σιράκ ήταν δήμαρχος Παρισίων (1983- 1995) πριν από την Προεδρία της Δημοκρατίας στην οποία παρέμεινε 12 χρόνια και κατά την οποίαν είχε την κάλυψη της προεδρικής ασυλίας.
Κατηγορήθηκε  για "εικονικές προσλήψεις" από τον Δήμο χωρίς να υπάρχει "πραγματική εργασιακή προσφορά" από τα προσληφθέντα άτομα. Σε σύνολο 43 περιπτώσεων οι 22 παραγράφησαν λόγω παλαιότητας, έτσι η δίκη έγινε  για τις υπόλοιπες 21 προσλήψεις.
Η εισαγγελία του Παρισιού είχε ζητήσει την απαλλαγή του Ζακ Σιράκ από τις κατηγορίες, καθώς επίσης και άλλων εννέα ατόμων που εμπλέκονται στην υπόθεση.
Νωρίτερα, ο Georges Kiejman, ένας από τους δικηγόρους του Σιράκ, δήλωσε ότι ο πρώην πρόεδρος  «ήρεμα περιμένει την απόφαση του δικαστηρίου».
Αρκετοί άνθρωποι καταδικάστηκαν για την υπόθεση το 2004, συμπεριλαμβανομένου του πρώην πρωθυπουργού και νυν υπουργός Εξωτερικών Αλέν Ζιπέ ο οποίος κρίθηκε ένοχος για κακή διαχείριση δημοσίου χρήματος.


Enet.gr

Νέα φιλανθρωπία από τη Γιάννα Αγγελοπούλου!







ενός παγκόσμιου προγράμματος υποστήριξης εκλεγμένων ηγετών (Global Public Leaders Program), το οποίο θα τους επιτρέπει να συνεχίσουν να προσφέρουν και μετά την αποχώρησή τους από το αξίωμα, ώστε να μη χάσουν την ικανότητά τους να υπηρετούν την ανθρωπότητα (με πολέμους, φτώχεια και νεκρούς, συμπληρώνουμε εμείς)!

(


* Οι σχετικές αναρτήσεις : 


http://attikanet.blogspot.com/2011/10/blog-post_07.html

http://www.dealnews.gr/oikonomia/item/34416- Le-Monde
   
http://www.lifo.gr/now/politics/5279

http://attikanet.blogspot.com/2011/11/blog-post_5766.html

Τρίτη 13 Δεκεμβρίου 2011

Στο Λευτέρη Βογιατζή το μεγάλο βραβείο θεάτρου


Ο Λευτέρης Βογιατζής στο «Θερμοκήπιο» του θεάτρου της οδού Κυκλάδων
         
      O σπουδαίος και ακούραστος εργάτης του Θεάτρου, ο σκηνοθέτης και ηθοποιός   Λ ε υ τ έ ρ η ς    Β ο γ ι α τ ζ ή ς, ήταν ο νικητής του Μεγάλου Βραβείου Θεάτρου, που απονέμουν οι θεατρικοί κριτικοί,  για την παράσταση «Θερμοκήπιο» του Χάρολντ Πϊντερ αλλά και για την πολύχρονη προσφορά του στο θέατρο, για την συγκινητική αφοσίωση και το αξιοθαύμαστο πάθος του, καθώς και την ουσιαστική συμβολή του στην άνοδο της ποιότητας της θεατρικής τέχνης, όπως αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια της τελετής. Το βραβείο παρέλαβε αντί για τον σκηνοθέτη η Αμαλία Μουτούση.
      Η Στεφανία Γουλιώτη και ο Γιάννης Τσορτέκης ήταν στις 12 Δεκεμβρίου στην αίθουσα «Δημήτρης Μητρόπουλος» του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, οι παρουσιαστές της τελετής απονομής των Βραβείων «Κάρολος Κουν» 2011 καθώς και των Βραβείων και Τιμητικών Διακρίσεων και Επαίνων των Κριτικών Θεάτρου και Μουσικής 2011. Η τελετή  ήταν αφιερωμένη στη μνήμη του διαπρεπούς ποιητή και θεατρικού κριτικού Γ ι ά ν ν η     Β α ρ β έ ρ η,  που έφυγε πρόωρα και αδόκητα από τη ζωή πριν λίγους μόνο μήνες.Τα άλλα βραβεία:                                        

 ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΟΥΝ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ
Προτεινόμενοι:Α. Κωστής Καπελώνης και Δημήτρης Δεγαΐτης για την από κοινού σκηνοθεσία του έργου «Ο έλεγχος του Διεθνούς Ταμείου» του Γ. Η. Ησαΐα, σε διασκευή Λέανδρου Πολενάκη, μια μουσική κωμωδία των αρχών του 20ου αι. που ανακαλύφθηκε σχετικά πρόσφατα καιΒ. Φώτης Μακρής για την σκηνοθεσία των «Δύο Θεών» του Λένου Χρηστίδη
Γ. Θωμάς Μοσχόπουλος για την σκηνοθεσία της παράστασης «Μέδουσα»Κατά πλειοψηφία στον Θωμά Μοσχόπουλο για την ευφάνταστη σκηνοθετική σύλληψη της παράστασης «Μέδουσα»

 ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΟΥΝ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ ΗΘΟΠΟΙΟΥ ΣΕ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΡΓΟ Προτεινόμενοι:Α. Θωμάς Βελισσάρης για την ερμηνεία του στην παράσταση «Αχταρμίξ 4», δική του πρωτότυπη διασκευή στους «Αχαρνής» του Αριστοφάνη.Β. Φωτεινή Μπαξεβάνη για την ερμηνεία της στην «Λωξάντρα», δραματική διασκευή του μυθιστορήματος της Μαρίας Ιορδανίδου, σε σκηνοθεσία Σωτήρη ΧατζάκηΓ. Δημοσθένης Παπαδόπουλος για την ερμηνεία του στη «Λήθη» του Δ. Δημητριάδη σε σκηνοθεσία Δ. Τάρλοου
Ομόφωνα το Βραβείο Ερμηνείας Ελληνικού Έργου στον Δημοσθένη Παπαδόπουλο για την λιτή, βαθιά και στοχευμένη ερμηνεία του στη «Λήθη»
ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΟΥΝ ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ Προτεινόμενοι:
Α. «Λήθη» του Δημήτρη Δημητριάδη,  σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου

Β. «Δαίμονας» της Μαρίας Ευσταθιάδη, σε σκηνοθεσία Ρούλας ΠατεράκηΓ. «Έσπασε» του Στέλιου Χατζηαδαμίδη, σε  σκηνοθεσία  Χρήστου Θεοδωρίδη. Κατά πλειοψηφίαν 2 έπαινοι:
Α. Στον ποιητικό μονόλογο « Λήθη» του Δημήτρη Δημητριάδη, που παρουσιάστηκε σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου και προσπαθεί να θίξει σημαντικά φιλοσοφικά και ψυχολογικά ζητήματαΒ. Στον αισθαντικό μονόλογο «Δαίμονας» της Μαρίας Ευσταθιάδη, που ανέβηκε σε σκηνοθεσία Ρούλας Πατεράκη και ομοίως και προσπαθεί να θίξει σημαντικά φιλοσοφικά και ψυχολογικά ζητήματα.
ΒΡΑΒΕΙΑ & ΕΠΑΙΝΟΙ ΚΡΙΤΙΚΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΜΕΓΑΛΟ ΒΡΑΒΕΙΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

Ομοφώνως  στην υψίφωνο Cellia Costea (Τσέλια Κοστέα) για την εξαιρετική ερμηνεία του μέρους της Τόσκα στον κύκλο παραστάσεων της ομώνυμης όπερας του Τζάκομο Πουτσίνι από την Εθνική Λυρική Σκηνή, σε σκηνοθεσία Νίκου Πετρόπουλου, στην αίθουσα «Αλεξάνδρα Τριάντη» του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, καθώς και για την συνεπή και αδιάπτωτα έγκυρη συμβολή της στο ελληνικό μελόδραμα.» ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΣΕ ΜΟΥΣΙΚΟΛΟΓΙΚΟ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑ Προτάθηκαν:

Α. Μηνά Αλεξιάδη: Ο Μαγικός Αυλός του Ορφέα (δέκα μελετήματα για την όπερα και το μουσικό θέατρο), εκδόσεις Παπαζήση 2010Β. Νίκου Β. Τσούχλου: «Τέχνη των αισθημάτων και των συγκινήσεων – Μουσικοί εκτελεστές στη Γερμανία του Διαφωτισμού 1750 – 1800», εκδόσεις Γαβριηλίδη, Αθήνα 2011

Ομοφώνως  στο σύγγραμμα «Τέχνη των αισθημάτων και των συγκινήσεων – Μουσικοί εκτελεστές στη Γερμανία του Διαφωτισμού 1750 – 1800» του Νίκου Β. Τσούχλου, εκδόσεις Γαβριηλίδη, Αθήνα 2011, για τον εμπλουτισμό της ελληνικής μουσικολογικής βιβλιογραφίας με την ανάπτυξη θέματος κομβικής σημασίας για την εφαρμογή αυθεντικής πρακτικής στη μουσική εκτέλεση μιας κρίσιμης μεταβατικής περιόδου.»

 ΤΙΜΗΤΙΚΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΣΕ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΠΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ

Ομοφώνως στον  Πολιτισμικό Οργανισμό Φεστιβάλ Αιγαίου, τόσο για την επιτυχή παρουσίαση της ιδιαιτέρων αξιώσεων όπερας «Τραβιάτα» του Τζουζέππε Βέρντι του Ιουλίου 2011, σε σκηνοθεσία Ρενάτο Τζανέλλα, όσο και την εν γένει συνεισφορά του στη συνέχιση, με διεθνείς αξιώσεις, της μουσικής πολιτισμικής παράδοσης της Σύρου του 19ου αιώνα .»

 ΤΙΜΗΤΙΚΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΣΕ ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

Προτάθηκαν:

1. Ο δίσκος με έργα Δημήτρη Μητρόπουλου και Γιώργου Σισιλιάνου της εταιρείας IRIDA CLASSICS σε εκτέλεση από τον πιανίστα Χάρη Δημαρά
2. Ο δίσκος Salve Regina της εταιρείας Deutsche Harmonia Mundi με έργα εκκλησιαστικής μουσικής της Ναπολιτάνικης Σχολής από τη μεσόφωνο Μαίρη Έλεν Νέζη και την ορχήστρα Il Complesso Barocco υπό την μουσική διεύθυνση του Alan Curtis.

3. Ο δίσκος για την 90ή επέτειο από τη γέννηση του Νίκου Αστρινίδη, της εταιρείας SUBWAYS MUSIC με την πιανίστα Ερατώ Αλακιοζίδου, την υψίφωνο Αγγελική Καθαρίου και άλλους καλλιτέχνες.

4. Η έκδοση πιανιστικών έργων των Λώρη Μαργαρίτη και Φέλιξ Πέτυρεκ της εταιρείας NAXOS με τον πιανίστα Απόστολο Παληό.

Κατά πλειοψηφίαν  στον δίσκο Salve Regina της εταιρείας Deutsche Harmonia Mundi με έργα εκκλησιαστικής μουσικής της Ναπολιτάνικης Σχολής από τη μεσόφωνο Μαίρη Έλεν Νέζη, τόσο για την δόκιμη ερμηνεία της όσο και για την σταθερή, ήδη πολυετή ποιοτική διεθνή παρουσία της στην υπηρέτηση της μουσικής μπαρόκ .»


 ΤΙΜΗΤΙΚΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΣΕ ΝΕΟ Η ΠΡΩΤΟΕΜΦΑΝΙΖΟΜΕΝΟ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ

Προτεινόμενοι:

Α) η βιολονίστα Αρετή Ζούλα για την σύμπραξή της σε έργα Φέλιξ Μέντελσον – Μπαρτόλντυ και Γιοχάννες Μπράμς στη συναυλία της 19ης Μαρτίου 2011 υπό τον τίτλο «Ο Γιάννης Βακαρέλλης συναντά νέους σολίστ» για την εικοσαετία του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Β) ο βιολοντσελίστας Αλέξιος Καραϊσκάκης – Νάστος για την ατομική εμφάνισή του, με έργα των Henri Dutilleux, Johann Sebastian Bach και Κορνήλιου Σελαμσή, στην συναυλία της 31ης Μαρτίου 2011, στην αίθουσα «Άγγελος Σικελιανός», στο πλαίσιο της «Τεχνόπολις» του Δήμου Αθηναίων».
Κατά πλειοψηφίαν, στη βιολονίστα Αρετή Ζούλα για την σύμπραξή της σε έργα Φέλιξ Μέντελσον – Μπαρτόλντυ και Γιοχάννες Μπράμς στην συναυλία της 19ης Μαρτίου 2011 υπό τον τίτλο «Ο Γιάννης Βακαρέλλης συναντά νέους σολίστ» για την εικοσαετία του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, καθώς και για τις εν γένει τακτικές εμφανίσεις της σε συναυλίες μουσικής δωματίου.
ΒΡΑΒΕΙΑ ΚΑΙ ΕΠΑΙΝΟΙ ΚΡΙΤΙΚΩΝ ΘΕΑΤΡΟΥ
 ΒΡΑΒΕΙΟ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΡΕΠΕΡΤΟΡΙΟΥ
Προτεινόμενοι:
Α. Άκις Βλουτής για την ερμηνεία του στους «Εξόριστους» του Τζέημς Τζόυς σε σκηνοθεσία Ρούλας Πατεράκη στο θέατρο Από Μηχανής
Β. Τσεζάρις Γκραουζίνις για τη σκηνοθεσία του στο «Deja Vu» στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
Γ. Νίκος Μαστοράκης για την σκηνοθεσία της «Τριλογίας του παραθερισμού» του Κάρλο Γκολντόνι στο Εθνικό Θέατρο
Ομοφώνως στο Νίκο Μαστοράκη για την πολύσημη και σύγχρονης αισθητικής αντίληψης σκηνοθεσία της «Τριλογίας του παραθερισμού» του Κάρλο Γκολντόνι.»
 ΤΙΜΗΤΙΚΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΝΕΟΥ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥ
Προτεινόμενοι:
Α. Η ομάδα Vasistas για την παράσταση «Spectacle» σε σκηνοθεσία Αργυρώς Χιώτη
Β. Η ομάδα Κανικούντα για την παράσταση «Πόλη-κράτος» σε σκηνοθεσία Γιάννη Λεοντάρη
Γ. Η ομάδα Projector για την παράσταση «Η Αποστολή» του Χάινερ Μύλλερ σε σκηνοθεσία Ανέστη Αζά
Δ. Η ομάδα Σημείο Μηδέν για την παράσταση «Οι Δίκαιοι» του Αλμπέρ Καμύ σε σκηνοθεσία Σάββα Στρούμπου
Κατά πλειοψηφίαν την Τιμητική Διάκριση Νέου Θεατρικού Δημιουργού στην ομάδα Vasistas για την παράσταση «Spectacle» σε σκηνοθεσία Αργυρώς Χιώτη, και ιδία για την πρωτοτυπία της σύλληψης και την αρτιότητα της εκτέλεσης.

 ΒΡΑΒΕΙΟ ΑΡΧΑΙΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΣ
 Προτεινόμενοι:
Α. Γιώργος Μπλάνας για τη μετάφραση του «Ηρακλή Μαινόμενου», πάνω στην οποία βασίστηκε η παράσταση σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού
Β. Σοφία Χιλλ, για την ερμηνεία της Ιούς στον «Προμηθέα Δεσμώτη», σε σκηνοθεσία Θεόδωρου Τερζόπουλου
Κατά πλειοψηφίαν το βραβείο αρχαίου δράματος στη Σοφία Χιλλ για την ερμηνεία της Ιούς στον «Προμηθέα Δεσμώτη» του Αισχύλου, σε σκηνοθεσία Θεόδωρου Τερζόπουλου, καθώς και την εν γένει υποδειγματική προσήλωση και σεμνότητα, με την οποία διακονεί την υποκριτική τέχνη.













Επιστράτευσαν και το Στεφανόπουλο για αναβολή των εκλογών


       Αυξάνονται κάθε μέρα οι "αυθόρμητες " δηλώσεις περί ανάγκης να αναβληθούν οι εκλογές. Το άρθρο  Στεφανόπουλου ακολούθησαν "όλως τυχαίως" ανάλογες δηλώσεις ποιάς άλλης; Της Αννας Διαμαντοπούλου, φυσικά, η οποία προχώρησε ακόμα πάρα πέρα, ζητώντας να έχει η κυβέρνηση Παπαδήμου, δυνατότητα ανασχηματισμού! .  
Το άρθρο του πρώην προέδρου της Δημοκρατίας, του 85χρονου Κωστή Στεφανόπουλου, φιλοξενήθηκε στην "Καθημερινή", όπου μεταξύ άλλων δηλώνει:
Η χώρα δε χρειάζεται εκλογές, αλλά μια κυβέρνηση με ικανότητες, που θα εργασθεί να τη βγάλει από τους κινδύνους τους οποίους διατρέχει». 
- «Αυτή η κυβέρνηση είναι του κ. Λουκά Παπαδήμου, ο οποίος διαθέτει τα προσόντα, το κύρος και τις γνωριμίες στο εξωτερικό για να επιτύχει τον στόχο. Συνεπώς τα κόμματα οφείλουν να παύσουν να ζητούν εκλογές και να αναγνωρίσουν τον συγκεκριμένο χρόνο, μέχρι της συμπληρώσεως της τετραετίας από τις προηγούμενες εκλογές, κατά τον οποίον ο κ. Παπαδήμος θα εργασθεί υπέρ του συμφέροντος της χώρας ώστε να μη μας εξαναγκάσουν σε αποχώρηση από την ευρωζώνη ή σε άλλες καταστρεπτικές εξελίξεις» .
- «Οφείλουν τα κόμματα, κατά τροποποίηση της αρχικής συμφωνίας τους, να δώσουν χρόνο επαρκή σε αυτόν» .
- «Είναι άξιο θαυμασμού και επαίνου η συγκράτηση που επιδεικνύουν μισθωτοί και συνταξιούχοι έναντι των μέτρων φορολογίας που σχεδιάζονται πρόχειρα και πλήττουν τα μεσαία και κυρίως τα χαμηλά και πολύ χαμηλά εισοδήματα». 
      
      Εμείς, έχουμε να του πούμε, ότι θα ώφειλε στοιχειωδώς να γνωρίζει, ότι αυτή  συγκράτηση δε θα είναι για πολύ, γιατί αντιβαίνει στους φυσικούς νόμους!
Επί τη ευκαιρία, ας θυμηθούμε κάποια πράγματα από την προεδρική θητεία του κ. Στεφανόπουλου:
      Κινήθηκε σε πλήρη σύμπνοια με τις κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ουδέποτε αρνήθηκε να υπογράψει νόμους, λειτουργώντας κυρίως ως απλός διεκπεραιωτής της κυβερνητικής πολιτικής. 
      Επί προεδρίας του  ψηφίστηκε ο νόμος 3126/03 περί (μη) “Ευθύνης Υπουργών”.
      Επί προεδρίας του ψηφίστηκαν οι περισσότεροι νόμοι, που μας έφεραν στη σημερινή αθλιότητα.
Νόμοι, που επέτρεπαν τις απευθείας αναθέσεις έργων στις εταιρείες των μετέπειτα δανειστών  μας.
Νόμοι, που επέτρεπαν στους μεγαλοκαναλάρχες να γίνουν εργολάβοι του δημοσίου.
Νόμοι, που εξέθρεψαν το φαινόμενο των άθλιων συναλλαγών μεταξύ των πολιτικών και Siemens, χωρίς να προβλέπεται τιμωρία.
      Εκπληκτικό είναι ακόμη, ότι  πρόσφατα, ο Αλέξης Παπαχελάς αποκάλυψε, πως πριν από χρόνια, όταν δεν ήταν διευθυντής της Καθημερινής, ο Κ. Στεφανόπουλος ως Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας τον αναζήτησε, για να του διαβάσει (!) την επίσημη ομιλία του προς τιμήν του Προέδρου των ΗΠΑ (!). Αναρωτιέται δηλαδή κανείς, για την ικανότητα άσκησης του ύψιστου αξιώματός του τότε και κατ' ακολουθίαν για τη δυνατότητα να δίνει σήμερα συμβουλές, επικροτώντας την καταφανή συνταγματική εκτροπή στον τόπο μας...
      Επίσης, πόσο να μας πείσει η σοβαρότητα και η πολιτική οξυδέρκεια του κ. Στεφανόπουλου, όταν μας έρχεται στο μυαλό η πρωτοβουλία του να καλέσει, κατά τη διάρκεια της θητείας του, τιμητικά στο Προεδρικό Μέγαρο  μία  Ελληνίδα μις Υφήλιος, για να τη συγχαρεί επειδή είχε κάνει το μεγάλο κατόρθωμα.......να γεννηθεί ωραία ;
      Ας μας επιτρέψει ο πρώην Πρόεδρος της Δημοκρατίας να του συστήσουμε αυτοκριτική. Εκτός των άλλων, έχει και σοβαρό μερίδιο ευθύνης για την κατάσταση στη χώρα.....   

Δευτέρα 12 Δεκεμβρίου 2011

Σαν σήμερα 12 Δεκεμβρίου 2008, "έφυγε " ο Τάσσος Παπαδόπουλος

 
     Κατά ένα περίεργο λόγο, ο αποθανών πρώην πρόεδρος της Κύπρου Τάσσος Παπαδόπουλος αποσιωπάται γενικώς από τα ελλαδικά μέσα ενημέρωσης. Από το ιστορικό διάγγελμα του "'όχι" στο σχέδιο Ανάν, μέχρι την αναγγελία του θανάτου του, έχει παρατηρηθεί ότι αποφεύγονται οι εκτενείς  αναφορές εδώ. Ίσως, γιατί θα έχουμε τις αναπόφευκτες  συγκρίσεις του "μικρού το δέμας" μεν,  σημαντικού πολιτικού διαμετρήματος  δε,  ελληνοκύπριου πολιτικού, με δικούς μας  της πρόσφατης ιστορίας μας (π.χ. με ......κάτι ευσταλείς "εθνάρχες"), αλλά και τους τωρινούς διεκπεραιωτές των μνημονίων. 
     Από τα νεανικά του χρόνια, ανάλωσε τη ζωή του στον πολιτικό στίβο και ταυτίστηκε με τη νεότερη ιστορία του κυπριακού Ελληνισμού. Σε ηλικία μόλις 25 ετών συμμετέσχε στη Διάσκεψη του Λονδίνου, αποτέλεσμα της οποίας ήταν οι συμφωνίες Ζυρίχης και Λονδίνου, με τις οποίες είχε διαφωνήσει. Υπήρξε επίσης ένας από τους τέσσερις αντιπροσώπους της ελληνοκυπριακής πλευράς στη Συνταγματική Επιτροπή που συνέταξε το Σύνταγμα της Κύπρου.
     Σήμερα η μνήμη του παραμένει ζωντανή, όσο ποτέ άλλοτε. Οι φράσεις  του διαγγέλματος, "παρέλαβα Κράτος διεθνώς αναγνωρισμένο. Δεν θα  παραδώσω Κοινότητα χωρὶς δικαίωμα λόγου διεθνώς και σε αναζήτηση κηδεμόνα", πέρασε στην ιστορία, όπως και ο Τάσσος Παπαδόπουλος άλλωστε .....Ακόμα και οι πολιτικοί του αντίπαλοι, δε διστάζουν να τον αναγνωρίζουν σήμερα, ως ηγετική  φυσιογνωμία.    
Αν και η Κύπρος δεχόταν τότε από διεθνείς παράγοντες φοβερές πιέσεις και απειλές (Φερχόϊγκεν, Σολάνα κ.α.), προκειμένου να πεί το "ναι" στο σχέδιο Ανάν, ο Πρόεδρός της δεν κάμφθηκε. Η στάση αυτή, πέραν από τον αναμφισβήτητο πατριωτισμό του ανδρός, είχε να κάνει κυρίως με τη νομική του κατάρτιση και τη μεγάλη  πολιτική του εμπειρία. Στάθμισε προσεκτικά   τα δεδομένα και τις συγκυρίες της εποχής στη διεθνή σκηνή και τόλμησε το "όχι", όντας βέβαιος, ότι η μικρή Κύπρος θα εντασσόταν οπωσδήποτε στην Ευρωπαϊκή ¨Ενωση, παρά τον καταιγισμό πρωτοφανών πιέσεων και απειλών για καταστρεπτικές συνέπειες σε περίπτωση μη αποδοχής του σχεδίου Ανάν(Γνωστή και η σφοδρή αντίθεσή του με την τότε Υπουργό Εξωτερικών της Ελλάδας Ντόρα Μπακογιάννη για το θέμα). Ευτύχησε, να προλάβει (άρρωστος ων) να υπογράψει  την ένταξή της ο ίδιος.

        Είναι γεγονός, πως πέρα από τις φυσιολογικές διαφωνίες σε πρακτικά και ιδεολογικά πολιτικά θέματα, η περίπτωση του Τάσσου Παπαδοπούλου, αποτελεί μάθημα για κάθε σύγχρονο πολιτικό, ότι δηλαδή χωρίς τυμπανοκρουσίες, η μεθοδική δουλειά, η σοβαρότητα και η πολιτική σκέψη με γνώμονα το
συμφέρον της πατρίδας, αποδίδουν.
Ο Πρόεδρος Τάσσος Παπαδόπουλος κατά την επίσκεψη στην καμμένη Αρτέμιδα της Ηλείας. Ως γνωστόν η Κύπρος ανέλαβε την ανοικοδόμηση του μαρτυρικού χωριού.