Κυριακή 13 Ιουλίου 2014

Κυριακάτικα ...ψώνια

 

        

      Πρεμιέρα σήμερα για τη λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων όλες τις Κυριακές με αντιδράσεις τόσο από τους εργαζόμενους όσο και από τους εμπόρους. Πρόκειται για ένα μέτρο, το οποίο κάθε άλλο παρά αποτελεί προτεραιότητα για τους καταναλωτές, οι καταστηματάρχες δεν το θέλουν και οι εργαζόμενοι επίσης. Προφανώς κάποιοι αποφασίζουν για μας, χωρίς εμάς...

Αν και υποτίθεται, πως έγινε για να ψωνίζουν οι τουρίστες, είναι γνωστό, ότι το μέτρο ήδη ισχύει εδώ και χρόνια σε τουριστικούς και παραθεριστικούς προορισμούς. Μάλιστα όλοι, εργαζόμενοι και καταστηματάρχες συμφωνούν να επεκταθεί και σε άλλους τέτοιους προορισμούς και μάλιστα προτείνουν, με απόλυτα δημοκρατικό τρόπο, να αποφασίζουν οι τοπικές κοινωνίες. Τί καλύτερο!

Οι υποστηρικτές της  γ ε ν ί κ ε υ σ η ς  του μέτρου φτάνουν στο σημείο να θεωρούν και άνευ σημασίας το αίτημα καί των εργαζομένων καί των καταστηματαρχών να αφιερώνουν μια μέρα την εβδομάδα στους ανθρώπους τους και στις οικογένειές τους. Ως αντεπιχείρημα προβάλλουν, ότι πολλοί  δουλεύουν Κυριακές και αργίες υποχρεωτικά. Φυσικά αποσιωπούν, ότι  πρόκειται για κατ' εξαίρεσιν και απολύτως αναγκαία εργασία, η οποία δεν αποτελεί μόνιμη κατάσταση για τον εργαζόμενο μιας και  υπάρχουν εναλλασσόμενες βάρδιες, εφημερίες κλπ. 

 

 

           Μια ...ωραία ατμόσφαιρα:  Ψώνια οικογενειακώς την Κυριακή

 

 

        Άραγε, όσοι θεωρούν τόσο σημαντική την οικογενειακή επιδρομή στα μαγαζιά, δεν μπορούν να πάνε Σάββατο; Μήπως θα έπρεπε να σκεφτούν το ενδεχόμενο να βολτάρουν συν γυναιξί και τέκνοις στη φύση, σε ιστορικά κέντρα, σε πολιτιστικές διαδρομές με συναυλίες και εκθέσεις, σε προγράμματα μουσείων για παιδιά και τόσα, τόσα άλλα, αντί να ορμούν κυριακάτικα οικογενειακώς στα outlets για μπλουζάκια Ralph Lauren του μπόμπιρα;  Μήπως θα έπρεπε να σκεφτούν ακόμη, ότι είναι πιο σημαντικό να επικοινωνήσουν μεταξύ τους τα μέλη της οικογένειας με την ευκαιρία της κυριακάτικης αργίας;

 

 

Rear view of family with paperbags walking in the mall - stock photo

 

 

 

                                             Δεν ισχύει παντού!

 

 

         Προβάλλεται το επιχείρημα, ότι έτσι συμβαίνει σε όλο τον ανεπτυγμένο κόσμο. Πέραν του ότι αυτό δε σημαίνει τίποτα, αφού πρέπει να κάνουμε αυτό που εμείς θεωρούμε σωστό και να μην αντιγράφουμε άκριτα, πρόκειται επίσης για χοντρό ψέμα. Αλλού είναι λίγα τα ανοιχτά καταστήματα και αλλού κανένα. Ακόμα και στο Μιλάνο, αυτή τη Μέκκα του εμπορίου και των μεγάλων brands, ελάχιστα πολυκαταστήματα είναι ανοιχτά τις Κυριακές!

 

 

             Πίεση από τις μεγάλες αλυσίδες και τις ξένες πολυεθνικές

 

 

      Όπως επισημαίνουν τα συνδικαλιστικά σωματεία εργαζομένων και καταστηματαρχών, η υπουργική απόφαση χρησιμοποιεί ως   π ρ ό σ χ η μ α    την ανάπτυξη του τουρισμού, ενώ στην πραγματικότητα εξυπηρετεί τα συμφέροντα των μεγάλων εμπορικών αλυσίδων και των ξένων πολυεθνικών επιχειρήσεων, που με όχημα τις «ελεύθερες Κυριακές» θα σβήσουν από το χάρτη τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες αποτελούν το 95% και απασχολούν πάνω από το 80% των εργαζομένων.  

 

 

Υπάρχει όμως και κάτι άλλο πολύ βασικό:

 Όποιο μέτρο έχει στόχο να αυξήσει την κατανάλωση, είναι εξ ορισμού λάθος. Στόχος πρέπει να είναι η βελτίωση της ποιότητας ζωής του ανθρώπου και όχι η μετατροπή του σε καταναλωτική μηχανή...  

 

 

 






1 σχόλιο:

  1. Στον Έλληνα, αυτό ακριβώς έλειπε. Πότε θα βρεί χρόνο να ψωνίσει. Μπράβο που το λύσανε αυτό το μεγάλο πρόβλημα οι ξεπουλημένοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή