Σάββατο 10 Απριλίου 2021

"Τα βάσανά μου χαίρομαι", παραδοσιακό της Κρήτης



                  

                  *

 

 

Τα βάσανα μου χαίρομαι

 

 

Όλοι μου λένε γιάιντα κλαις

κι αν κλαίω ποιον πειράζω 

στον κόσμο εγεννήθηκα 

καρδιές να δοκιμάζω

 

Τα βάσανα μου χαίρομαι

τσι πίκρες μου γλεντίζω

κι αν ε μου πούνε για χαρές 

εγώ δεν τσι γνωρίζω 



 


 

      Ο άλλος τίτλος είναι «Χαλεπιανός μανές» και ανήκει στη λεγόμενη αστική κρητική μουσική. Ο όρος αναφέρεται σε ένα μουσικό είδος αντίστοιχο με το σμυρνέικο και το ρεμπέτικο, με χαρακτηριστικό γνώρισμα τα ανατολίτικα και βυζαντινά μελωδικά στοιχεία.

 

Τα τραγούδια αυτά πρωτοπαρουσιάστηκαν στα μέσα του 19ου αιώνα. Δέχτηκαν επιρροές από καλλιτέχνες, που ως πρόσφυγες βρέθηκαν στο νησί μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή και ευδοκίμησαν κυρίως στις κρητικές πόλεις και τα περίχωρά τους, καθώς δε συνηθίζονταν στην κρητική ύπαιθρο. 

 

Διακρίνονται κυρίως από το καρτερικό και μελαγχολικό ύφος τους. Εκφράζουν ερωτική λαχτάρα, πόνο χωρισμού, θλίψη για τις συνθήκες της ζωής...

 

 

 *Λύρα - τραγούδι : Μιχάλης Καλλέργης.

 

 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου