Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου 2019

Ο Καρλ Λάγκερφελντ και η χρυσόσκονη των ντεφιλέ


 




 

Ποιος ήταν ο σπουδαίος σχεδιαστής μόδας Καρλ Λάγκερφελντ | in.gr      Ο "Κάιζερ" της μόδας πέθανε σε ηλικία 85 ετών. Λόγω της ενεργητικότητάς του και της συνεχούς παρουσίας του στα δρώμενα της υψηλής ραπτικής, η είδηση ξάφνιασε, αφού το σοβαρό πρόβλημα υγείας του παρέμενε καλά κρυμμένο μυστικό... Και πώς θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά, όταν μιλάμε για τη βιομηχανία της μόδας και τζίρο εκατομμυρίων σε όλη την υφήλιο;

 

 

                               Οι καταβολές του και η επιτυχής επαγγελματική σταδιοδρομία

 

 

      Καταγόταν από οικογένεια Γερμανών βιομηχάνων και μεγάλωσε σε εύπορο μεγαλοαστικό περιβάλλον. Από το 1963 ξεκίνησε να εργάζεται σε μεγάλους οίκους  υψηλής ραπτικής της Γαλλίας και της Ιταλίας. Ξεχωρίζουν οι φίρμες "Chloe", "Jean Patou", "Balmain", "Krizia", "Valentino" και "Fendi".

Η καρριέρα του απογειώθηκε πάντως, όταν ανέλαβε τα ηνία του οίκου "Chanel", το 1983. Ο οίκος μετά το θάνατο της Κοκό Σανέλ ήταν σε πτώση και κινδύνευε να κλείσει. Ο Λάγκερφελντ κυριολεκτικά το νεκρανάστησε και τον επανέφερε στην πρώτη θέση! Ιδιοφυής και ταλαντούχος, μάγος της πασαρέλας, με σκηνικά που κόβουν την ανάσα, οσμιζόταν τάσεις για το μέλλον, πολύ νωρίτερα από τους συγχρόνους του. 

Επίσης, ποτέ δεν έπαυσε να διευθύνει και τον οίκο "Fendi" και συνέβαλε αποφασιστικά, ώστε να γίνει ένας από τους πιο πρωτοποριακούς ιταλικούς οίκους.

 

 

.: KARL,mon Karl,

 

 

                       

                                               Πολυσχιδής, με εικόνα αντικονφορμίστα

 

       Χαρακτηρίστηκε όχι μόνο σχεδιαστής μόδας, αλλά και σπουδαίος καλλιτέχνης, φωτογράφος, σκιτσογράφος και κυρίως επιτυχημένος δημιουργικός διευθυντής. Οι επαγγελματικές του επιτυχίες και το ιδιόμορφο προσωπικό του στυλ συνετέλεσαν στο να βρίσκεται πάντα στο προσκήνιο. Επαγγελματική ιδιοφυία, επεκτάθηκε σε πολλούς τομείς των ειδών πολυτελείας με brand name, από αντικείμενα, μέχρι ξενοδοχεία.

Τί απ΄όλα ήταν; Όσο και αν τον αναφέρουν διάσημο σχεδιαστή, σίγουρα δεν πρωτοπόρησε όσο άλλοι σχεδιαστές του 20ού αιώνα, μάλιστα το λανσάρισμα φίρμας με το δικό του όνομα δε πέτυχε ιδιαίτερα. Δεν άφησε το στίγμα του, όπως ο Κριστιάν Ντιόρ με το περίφημο new look ή η Σανέλ, η οποία κυριολεκτικά μεταμόρφωσε και απελευθέρωσε τη γυναίκα, παραγκωνίζοντας τα αληθινά κοσμήματα και τα άβολα ρούχα. Ούτε συγκρίνεται με τον Αρμάνι, που άνοιξε δρόμους, διδάσκοντας υπέροχα τη σύγχρονη, απλή και απέριττη γραμμή, χωρίς ποτέ του να προκαλεί με την παρουσία του, χωρίς να χρησιμοποιεί τοπ μόντελ και χωρίς  εντυπωσιακά μεγαλόπρεπα ντεφιλέ...

Ο Λάγκερφελντ υπήρξε αναμφίβολα και πάνω από όλα, ένας ιδιοφυής δημιουργικός διευθυντής, που παίρνει άριστα ως manager. Σαν ένα σπουδαίο μαέστρο, που διευθύνει άριστα μια ορχήστρα με εξαιρετικούς μουσικούς.

 

                                                       Η αμφιλεγόμενη πλευρά

 

      Επικρίθηκε έντονα, επειδή συνέχισε να χρησιμοποιεί γούνες στις κολεξιόν του, παρά τις έντονες διαμαρτυρίες. Επίσης κατά καιρούς προκαλούσε, με "δηλητηριώδεις" απόψεις γύρω από δημόσια πρόσωπα και γύρω από κοινωνικά και ιστορικά θέματα. 

Δε δίσταζε να επιδοκιμάζει τη σεξουαλική παρενόχληση ("αν δε θες να σου τραβάνε το παντελόνι, μη γίνεις μοντέλο"!) και να να εκφράζεται αρνητικά για τη σωματική εμφάνιση διαφόρων ατόμων. Ακόμη, εναντιώθηκε στη Μέρκελ με οργίλο ύφος, επειδή δέχτηκε πολλούς πρόσφυγες στη Γερμανία και το χειρότερο, εκφράστηκε απαράδεκτα -εν είδει χιούμορ - για το ολοκαύτωμα! Από τα πυρά του δεν ξέφυγε και η Ελλάδα της κρίσης, με απλοϊκές απόψεις του τύπου,"κάνουν σιχαμερά πράγματα εκεί". 

 

      Αν όλα αυτά που ισχυριζόταν ο Λάγκερφελντ τα έλεγε οποιοσδήποτε άλλος, ακόμα και επιφανής πολιτικός, θα τον είχαν στείλει, στο όνομα του politically incorrect, στο περιθώριο, με συνοπτικές διαδικασίες. O Καρλ Λάγκερφελντ όμως, ακλόνητος! Στο παγκόσμιο χρηματιστήριο της μόδας και στο βασίλειο των brand names, ποιός θα τολμούσε να ξωπετάξει "την κότα που κάνει χρυσά αυγά"; Αντίθετα, ο "Κάιζερ" πέθανε στο θρόνο του σε πλήρη δόξα και τιμή... 





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου