Δευτέρα 24 Ιανουαρίου 2022

"Της αγάπης αίματα", από την ταινία "Οι κυνηγοί" του Θεόδωρου Αγγελόπουλου



                 

 

 

 

      Οι ταινία “Οι Κυνηγοί” (1977), του Θεόδωρου Αγγελόπουλου, αποτελεί μια σπουδή στη σύγχρονη ελληνική ιστορία. "Οι Μέρες του 36, μαζί με τον Θίασο και τους Κυνηγούς είναι για μένα μια προσπάθεια να καταλάβω (την ιστορία)", δήλωνε ο σπουδαίος δημιουργός, που έφυγε σαν σήμερα, πριν δέκα χρόνια... 

 

Από αυτή την ταινία είναι το περίφημο πλάνο στη λίμνη, όπου μουσική, ποίηση και εικόνα είναι σε υπέρτατη αρμονία. Εκεί που σμίγουν τρεις μεγάλοι, ο Θόδωρος Αγγελόπουλος, ο Μίκης Θεοδωράκης και ο Οδυσσέας Ελύτης: 

 

"Της αγάπης αίματα με πορφύρωσαν

και χαρές ανείδωτες με σκιάσανε

οξειδώθηκα μες στη νοτιά των ανθρώπων

μακρινή μητέρα ρόδο μου αμάραντο

Στ' ανοιχτά του πελάγου με καρτέρεσαν

Με μπομπάρδες τρικάταρτες και μου ρίξανε 

αμαρτία μου να 'χα κι εγώ μιαν αγάπη 

μακρινή μητέρα ρόδο μου αμάραντο..." 

 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου