Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2013

Τί συμβαίνει με το Μέγαρο Μουσικής;


Έντονη είναι η φημολογία τις τελευταίες ημέρες περί κλεισίματος του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών υπό το βάρος της μη εξυπηρέτησης των δανειακών του υποχρεώσεων. Μάλιστα δημοσιεύματα αναφέρουν οτι το Μέγαρο μουσικής
- See more at: http://www.moneypro.gr/ArticleDetails/tabid/82/ArticleID/86267/Default.aspx#sthash.weHyIDUE.dpuf

Έντονη είναι η φημολογία τις τελευταίες ημέρες περί κλεισίματος του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών υπό το βάρος της μη εξυπηρέτησης των δανειακών του υποχρεώσεων. - See more at: http://www.moneypro.gr/ArticleDetails/tabid/82/ArticleID/86267/Default.aspx#sthash.weHyIDUE.dpuf



      

 

     Το Μέγαρο Μουσικής ήταν για τους φιλόμουσους ένα όνειρο από τη δεκαετία του '60, ώστε να αποκτήσει η μουσική ζωή της Αθήνας μια αίθουσα με σύγχρονες υποδομές, αντίστοιχη των ευρωπαϊκών πόλεων. Προσωπικότητες, όπως ο Λάμπρος Ευταξίας και η Αλεξάνδρα Τριάντη πρόσφεραν από τις περιουσίες τους για το ξεκίνημά του. Όταν στα τέλη  της δεκαετίας του '80 ο πανίσχυρος εκδότης   Χ ρ ή σ τ ο ς    Λ α μ π ρ ά κ η ς   ανέλαβε τα ηνία του συλλόγου “Φίλοι της Μουσικής”, αξιοποίησε στο έπακρο την ισχύ του και κατάφερε να στεγάσει το όραμά του  για τη μουσική, απορροφώντας κάθε δυνατότητα κρατικής αρωγής. 

Πρόκειται για ένα έργο τεράστιας δαπάνης, που δεν έγινε με χρήματα του Οργανισμού Λαμπράκη, αλλά με χρήματα του Έλληνα φορολογουμένου και με ευρωπαϊκά κονδύλια, τα οποία εκταμιεύτηκαν με εγγύηση του ελληνικού κράτους, αλλά παρ' όλα αυτά το διοικούσε ιδιώτης!!!

Ένα παντοδύναμο πρόσωπο, που από οικογενειακή παράδοση είχε τον έλεγχο σημαντικού μέρους της πολιτικής εξουσίας, με αποτέλεσμα να επιβάλει στην ελληνική κοινωνία - με τα δικά της χρήματα πάντα - το προσωπικό του πολιτιστικό όραμα, χωρίς όμως ποτέ να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για γόνιμη πρωτογενή παραγωγή πολιτισμού. Φτάσαμε μάλιστα στο σημείο η Κρατική Ορχήστρα να ...πληρώνει ενοίκιο στο Μέγαρο και να επιβάλλονται για χρόνια αποικιοκρατικές συμβάσεις υπέρ του Μεγάρου στις συμπαραγωγές με τη Λυρική!

Καμία δημιουργική δομή, κανένας ψυχικός δεσμός των ανθρώπων της Τέχνης δεν υπήρξε με τον Οργανισμό αυτό, γιαυτό και σήμερα δοκιμάζεται στην ουσία η ίδια η υπόσταση του Μεγάρου.

Επίσης, εξαιτίας αυτής της άνευ όρων παράδοσης του Υπουργείου Πολιτισμού στις βουλές του μεγαλοεκδότη, το κράτος δεν πριμοδότησε ως ώφειλε τις Κρατικές ορχήστρες, την Εθνική Λυρική Σκηνή κλπ., με αποτέλεσμα να μη δημιουργηθούν  και σε άλλες πόλεις της Ελλάδος αντίστοιχες υποδομές.

 

    Η κατάσταση σήμερα.............................................................

       Τώρα που έχουν παγώσει οι επιχορηγήσεις, αφού στέρεψε η κρατική δεξαμενή, από όπου αντλούσε χρήματα αφειδώς το Μέγαρο, ξαφνικά μαθαίνουμε ότι είναι έτοιμο να βάλει λουκέτο. Δημοσιεύματα μιλούν για   χ ρ έ η    245.000.000 ευρώ, για εργαζόμενους απλήρωτους επί μήνες και συγχρόνως για μετακλήσεις πανάκριβων παραγωγών από το εξωτερικό! Το ιερατείο που κυβερνά το Μέγαρο έχει στείλει επιστολές παντού, για ρύθμιση των τεράστιων χρεών του.

Τελευταίως υπήρξαν και καταγγελίες για προβλήματα υγείας στους εργαζόμενους, που αποδόθηκαν σε πλημμελή εξαερισμό των χώρων, λόγω  κ α κ ή ς   σ υ ν τ ή ρ η σ η ς   των εγκαταστάσεων. Γεγονός είναι πάντως, ότι πλέον δε βλέπουμε να ανοίγει για εκδηλώσεις η μεγάλη πανάκριβη "αίθουσα των Φίλων της Μουσικής" (η μετονομασθείσα "Χρήστου Λαμπράκη")...

Επίσης είδαν το φως της δημοσιότητας σοβαρές καταγγελίες για   π ρ ο σ λ ή ψ ε ι ς    "η μ ε τ έ ρ ω ν", όπως της Θεοδ. Καλαντζή, συζύγου του αντιπροέδρου της Βουλής Γ. Καλαντζή, της Αλεξίας Παναγοπούλου, εγγονής του Πέτρου Μολυβιάτη, του  Γ. Δημαρά, γιου  στελέχους του Οργανισμού του Μεγάρου κλπ!

 

 Τα "παρατράγουδα" της παράστασης με τη Sylvie Guillem........................

       Πριν μερικές μέρες, άλλο ένα δυσάρεστο κρούσμα κακής λειτουργίας ήρθε να προστεθεί στην ήδη επιβαρυμένη κατάσταση του Μεγάρου και μάλιστα σε μία από τις πολυδιαφημισμένες παραστάσεις της Sylvie Guillem. Εκτός από τα παράπονα θεατών με ειδικές ανάγκες που αναγκάστηκαν να κατεβαίνουν τις σκάλες της πλαϊνής εισόδου (καθόσον η κεντρική πάλι κλειστή) και τις σκάλες της αίθουσας χωρίς κανείς να τους εξυπηρετήσει από το προσωπικό, που δήλωνε ...άγνοια για ύπαρξη ή όχι ανελκυστήρα, οι θεατές έμειναν άφωνοι και από την ίδια την παράσταση, «Sacred Monsters»:  Παρακολούθησαν ένα θέαμα για χορό περίπου ...μισής ώρας, καταβάλλοντας οι περισσότεροι, εισιτήρια 58 και 78 και 100 ευρώ! 

"Αρπαχτές" και στο Μέγαρο;.....................................................................................

 

 

Πηγές: antinews.gr, avgi.gr, kathimerini.gr......     

 

       








 Prin
σ



 



















 

7 σχόλια:

  1. Παρακολούθησα αυτή την παράσταση μοντέρνου χοτού με τη Συλβί Γκιγιέμ. Βεβαίως η σπουδαία χορεύτρια δεν είναι πια τόσο νέα και κανείς θαυμαστής της δεν είχε την αξίωση να έχει ακόμα την παλιά δεξιοτεχνία και αντοχή. Πάρα πολλοί μάλιστα ανυπομονούσαν μόνο και μόνο να την δούν μια φορά στη σκηνή... Όμως νομίζω, πως το Μέγαρο υποτίμησε τη νοημοσύνη μας για μια παράσταση - μικρά σύντομα σκετσάκια ελάχιστης ώρας και πανάκριβου εισιτηρίου. Προσβολή και εμπαιγμός στους θεατές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η γκρίνια πρέπει να είναι ελάττωμα ελληνικό. Πόσες φορές δίνεται στο κοινό η ευκαιρία να δει μία εξεπέραστη καλλιτέχνδια επί σκηνής όπως την Γκιλέμ όχι μόνο στο σύγχρονο αλλά και στο κλασικό ρεπερτόριο. Το "Sacred MOnsters" είναι κατά την ταπεινή άποψή μου και όχι μόνο αφού συνεχίζει να παρουσιάζεται με μοναδική επιτυχία σε ολόκληρο τον κόσμο από το 2007, μία υπέροχη παράσταση γεμάτη χιούμορ, φαντασία, αισθησιασμό, εφευριτικότητα. Ναι η Συλβί και ο A. Khan μιλάνε στη σκηνή, πρόκειται για διάλογο έξυπνο και γεμάτο χιούμορ ανάμεσα σε χορευτές διαφορετικής νοοτροπίας και ισιοσυγκρασίας. Δοκιμάστε και εσείς να είστε επί σκηνής χωρίς διάλειμμα για πάνω από μία ώρα (και όχι μισή όπως αναφέρετε στο άρθρο σας), αλλά ζοντας συνεχώς χορευτικό στυλ, ύφος, διαθέσεις κλπ μιλώντας ταυτόχρονα και θα δείτε ότι δεν είναι καθόλου εύκολο. Και καλό θα ήταν να αναφερθείτε και λίγο στην συγκλονιστική παράσταση που έδωσε η Γκιλέμ στο Μαργαρίτα και Αρμάνδος λίγες μέρες μετά αλλάζοντας εντελώς όψη και συγκυνώντας βαθιά το κοινό χωρίς φτηνούς εντυπωσιασμούς και ακροβατικές φιγούρες που δυστυχώς κάποιοι αναζητούν στον χορό σε οποιοδήποτε θέαμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η αλήθεια είναι πως πολλοί από μας, που πήγαμε στο "Sacred Mοnsters" νοιώσαμε τουλάχιστον αμηχανία... Και ανάμεσά μας υπήρχαν άτομα που είχαν σχέση με την τέχνη του χορού... Kανείς δεν είχε την απαίτηση να μη γίνει διάλειμμα, αλλά πώς θα μπορούσε σε ένα θέαμα όπου τα χορευτικά μέρη ήταν μικρής διάρκειας; Μισή ώρα; Σαράντα λεπτά; Αμφίβολο. Όμως σε κάθε περίπτωση, ακόμα και σε παράσταση της Συλβί Γκιλέμ, επιβάλλεται να υπάρχει αναλογία στην τιμή του εισιτηρίου με το θέαμα. Εμείς πληρώσαμε 78 ευρώ το άτομο και άλλοι περισσότερα. Απαράδεκτο.

      Διαγραφή
    2. Τα παράπονα αφορούν όχι τη Sylvie Guillem, αλλά τη συμπεριφορά ενός οργανισμού σαν το Μέγαρο Μουσικής που το χρηματοδοτούμε εμείς οι φορολογούμενοι πολίτες και μάλιστα τώρα καλούμαστε να πληρώσουμε και τα χρέη του, όπως και επί εποχής του ....αλήστου μνήμης Λαμπράκη.
      Από πότε το δικαίωμά μας να διαμαρτυρόμαστε για ό,τι γίνεται εις βάρος μας, για ό,τι μας προσβάλλει, ονομάζεται απλώς "γκρίνια";

      Διαγραφή
  3. Φυλορροεί το Λαμπρακιστάν! Αφού απομύζησε εκατομμύρια, αφού επεκτάθηκε καταπατώντας το μισό πάρκο Ελευθερίας, γιατί έτσι ήθελε ο Λαμπράκης, παρά τις θυελλώδεις διαμαρτυρίες των ειδικών και κυρίως αρχιτεκτόνων, αφού φιλοξένησε από Νταλάρα μέχρι εκδηλώσεις για αθλητές του μπάσκετ, τώρα έχει βγάλει δίσκο σε ποιούς άλλους, σε μας, προκειμένου να ξεχρεωθεί... Αλίμονο, σε τούτη τη χώρα τίποτα δεν έμεινε αλώβητο από το καθεστώς αδιαφάνειας και της αναξιοκρατίας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Οσον αφορά τις παραγωγές που παρουσιάσθηκαν στο Μεγαρο πρέπει να τονίσουμε ότι πρόκειται για παραγωγές του πολιτιστικού Οργανισμού ΛΑΒΡΥΣ, το Μέγαορ έαν δεν κάνω λάθος απλά φιλοξένησε τις εν λόγω παραστάσεις. Αυτό που μπορούσε ίσως να γίνει είναι να υπάρχει διπλό εισητήριο με ειδική τιμή για όσους επιθυμούσαν να δουν τόσο το σύγχρονο πρόσωπο της Συλβί όσο και το κλασικό δηλαδή το μοναιδκό Μαργαρίτα και Αρμάνδος όπου ήταν πραγματικά συγκλονιστική. Δεν υπήρξαν επίσης ειδικές τιμές για άνεργους, ωστόσο αυτό δεν οφείλετο σε πολιτική του Μεγάρου αφού δεν ήτνα παραγωγός των εν λόγω παραστάσεων. Τώρα όσον αφορά την ποιότητα θα διαφωνήσω κια πάλι. Τα Ιερά τέρατα υμνούνται από τη διεθνή κριτική και το κοινό εδώ και πάρα πολλά χρόνια και η επιτυχία τους συνεχίζεται. Τώρα για το πόσο χορεύει η Συλβί, κατά την ταπεινή μου άποψη το σύνολο είναι πάρα πολύ ικανοποιητικό. Ακουσα παράπονα για μισάωρη παράσταση. ΟΙ καλλιτέχνες βρίσκονται διαρκώς επί σκηνής για πάνω από μία ώρα. Οι αλλαγές στο χορευτικό στυλ διαδέχονται η μια την άλλη, ενώ μην φαντάζεστε πως είναι εύκολο για ένα χορευτή μετά από ένα κουραστικό σόλο ή ντουέτο μα μιλάει με τον συνάδελφό του ή να συνομιλεί με το κοινό ετοιμάζοντας ένα νέο ντουέτο. ¨Οταν η Γκιλέμ παρουσίασε το υπέροχο πραγματικά αφιέρωμά της στον Μπε΄ζαρ κανένας δεν παραπονέθηκε για τη διάρκεια που ή ίδια βρισκόταν στη σκηνή. 8 λεπτά για το La Luna, και 15 πε΄ριπου λεπτά για το Bolero. Ούτως ή άλλως κατά την άποψή μου και τα δύο θεάμτα άξιζαν και με το παραπάνω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιατί επιμένετε να αναφέρεστε στη Sylvie Guillem, ενώ κανείς δεν παραπονέθηκε για αυτό το μεγάλο αστέρι του χορού; Για όλα αυτά που προσάπτουν το άρθρο και οι σχολιαστές στο Μέγαρο θα μας πείτε τίποτα; Δηλαδή για τη μεγάλη αίθουσα που την χρυσοπληρώσαμε και δεν την ανοίγουν πια; Για τα χρέη;, Για τα παράπονα των ατόμων με ειδικές ανάγκες; Για το αναντίστοιχα πανάκριβο εισιτήριο της συγκεκριμένης παράστασης; Για τις προσλήψεις ημετέρων κλπ. κλπ.; Καμμιά απάντηση ΓΙΑ ΤΟ ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ;

      Διαγραφή