attikanet
f o c u s σε γεγονότα, άρθρα, εικόνες
Σάββατο 27 Ιουνίου 2026
"Η θυσία του ταύρου ανά τους αιώνες", μια εκδήλωση στα Σπάτα
Με αφορμή το έθιμο του στιφάδου στα Σπάτα, κατά τον εορτασμό των πολιούχων Πέτρου και Παύλου ο Σύλλογος Γυναικών Σπάτων, διοργανώνει εκδήλωση, με θέμα τη θυσία του ταύρου ανά τους αιώνες.
Πρόγραμμα:
- Ομιλία του φιλολόγου και πρώην Γυμνασάρχη στα Σπάτα, Μ. Παλικισιάνου, σε ένα ταξίδι στο χρόνο με τη διαδρομή της θυσίας του ταύρου ανά τους αιώνες, αναζητώντας τις ιστορικές και πολιτισμικές ρίζες ενός εθίμου που παραμένει ζωντανό μέχρι και σήμερα.
- Προβολή του ντοκιμαντέρ "Ερχιέων φυλαχτό " παραγωγής του Θεατρικού Συλλόγου "Τέταρτο κουδούνι" σε σκηνοθεσία Θ. Λιώρη.
- Έκθεση αυθεντικών παλαιών φωτογραφιών από το πανηγύρι.
Στο τέλος, οι καλεσμένοι θα γευτούν και τοπικό κρασί.
Στον Πολυχώρο Πολιτισμού, στο Α' Δημοτικό Σχολείο Σπάτων, οδός Κοραή.
Τρίτη, 30 Ιουνίου 2026, ωρα 7.30 μμ
Τρίτη 23 Ιουνίου 2026
Ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης για τον Δ. Αβραμόπουλο
Το ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης διαβιβάστηκε ήδη στην Εισαγγελία Εφετών Αθήνας και θα ακολουθήσει αίτημα άρσης της βουλευτικής ασυλίας.
Ο Δ. Αβραμόπουλος δήλωσε, ότι δεν εμπλέκεται στο σκάνδαλο και ότι δε θα κάνει χρήση της βουλευτικής του ασυλίας.
Δευτέρα 15 Ιουνίου 2026
Μάνος Χατζηδάκις, "Κοιμήσου Περσεφόνη"
Στίχοι, του ποιητή Νίκου Γκάτσου. Ερμηνεία, από τη Μαρία Φαραντούρη
Ο εφιάλτης της Περσεφόνης
Εκεί που φύτρωνε φλισκούνι κι άγρια μέντα
Κι έβγαζε η γη το πρώτο της κυκλάμινο
Τώρα χωριάτες παζαρεύουν τα τσιμέντα
Και τα πουλιά πέφτουν νεκρά στην υψικάμινο
Κι έβγαζε η γη το πρώτο της κυκλάμινο
Τώρα χωριάτες παζαρεύουν τα τσιμέντα
Και τα πουλιά πέφτουν νεκρά στην υψικάμινο
Κοιμήσου περσεφόνη
Στην αγκαλιά της γης
Στου κόσμου το μπαλκόνι
Ποτέ μην ξαναβγείς
Στην αγκαλιά της γης
Στου κόσμου το μπαλκόνι
Ποτέ μην ξαναβγείς
Εκεί που σμίγανε τα χέρια τους οι ς
Ευλαβικά πριν μπουν στο θυσιαστήριο
Τώρα πετάνε αποτσίγαρα οι τουρίστες
Και το καινούργιο πάν να δουν διυλιστήριο
Τώρα πετάνε αποτσίγαρα οι τουρίστες
Και το καινούργιο πάν να δουν διυλιστήριο
Κοιμήσου Περσεφόνη
Στην αγκαλιά της γης
Στου κόσμου το μπαλκόνι
Ποτέ μην ξαναβγείς
Στην αγκαλιά της γης
Στου κόσμου το μπαλκόνι
Ποτέ μην ξαναβγείς
Εκεί που η θάλασσα γινόταν ευλογία
Κι ήταν ευχή του κάμπου τα βελάσματα
Τώρα καμιόνια κουβαλάν στα ναυπηγεία
Άδεια κορμιά σιδερικά παιδιά κι ελάσματα
Κι ήταν ευχή του κάμπου τα βελάσματα
Τώρα καμιόνια κουβαλάν στα ναυπηγεία
Άδεια κορμιά σιδερικά παιδιά κι ελάσματα
Κοιμήσου Περσεφόνη
Στην αγκαλιά της γης
Στου κόσμου το μπαλκόνι
Ποτέ μην ξαναβγείς
Στην αγκαλιά της γης
Στου κόσμου το μπαλκόνι
Ποτέ μην ξαναβγείς
Σάββατο 6 Ιουνίου 2026
Η Ελλάδα έχει την υψηλότερη θνησιμότητα από καρκίνο στην Ευρώπη
Την υψηλότερη θνησιμότητα από καρκίνο στην Ευρώπη και τη δεύτερη υψηλότερη μεταξύ των χωρών του ΟΟΣΑ εμφανίζει η Ελλάδα σύμφωνα με νέα έρευνα του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης. Τα αποτελέσματα κρούουν το καμπανάκι του κινδύνου στην υγειονομική κοινότητα και στο Εθνικό Σύστημα Υγείας, αποτυπώνοντας τις αδυναμίες και τα αίτια πίσω από την αρνητική αυτή πρωτιά.
Στην Ελλάδα οι εκτιμώμενοι θάνατοι ανά 100.000 κατοίκους είναι 343 κατά μέσο όρο, την ώρα που ο αντίστοιχος ευρωπαϊκός μέσος όρος διαμορφώνεται στους 271.
Να σημειωθεί, ότι και στους θανάτους από καρδιαγγειακά νοσήματα και χρόνια αναπνευστικά νοσήματα, η χώρα μας είναι πάνω από το μέσο όρο της Ευρώπης...
ΘΝΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΑΠΟ ΚΑΡΚΙΝΟ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ
Ανά
100.000 κατοίκους
Ελλάδα
343
Κροατία
332
Βουλγαρία
330
Ουγγαρία
330
Πολωνία
321
Ιταλία
308
Δανία
305
Λετονία
300
Γερμανία
297
Λιθουανία
297
Σλοβενία
291
Τσεχία
287
Ολλανδία
285
Εσθονία
284
Γαλλία
284
Ρουμανία
284
Πορτογαλία
282
ΕΕ 27+2 (μ.ό.)
271
Βέλγιο
266
Σλοβακία
260
Φινλανδία
254
Ισπανία
253
Σουηδία
238
Αυστρία
234
Νορβηγία
232
Μάλτα
229
Ισλανδία
201
Λουξεμβούργο
199
Ιρλανδία
183
Κύπρος
158+
Σύμφωνα με την ανάλυση του Κωνσταντίνου Συρίγου, καθηγητή Παθολογίας και Ογκολογίας στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών:
ΥΣΤΕΡΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΕΓΚΑΙΡΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ - Ο ΑΣΘΕΝΗΣ ΜΟΝΟΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Η Ελλάδα υστερεί και στην έγκαιρη διάγνωση του καρκίνου, δηλαδή στο σημείο που ο καρκίνος φαίνεται απεικονιστικά αλλά δεν έχουν εκδηλωθεί ακόμη συμπτώματα. Στο ΕΣΥ δεν υπάρχουν οργανωμένες υποδομές και εκπαιδευμένο προσωπικό που να αναλαμβάνει τον ασθενή από το πρώτο σύμπτωμα μέχρι τη θεραπεία. Πρέπει ο ίδιος ο ασθενής να κανονίσει μόνος του όλες τις εξετάσεις, δεν υπάρχει κάποιος που να τον κατευθύνει.
Για να φτάσει κάποιος σε αυτό το στάδιο στην Ελλάδα χρειάζεται μήνες, ενώ σε άλλες χώρες μερικές εβδομάδες. Στο ΕΣΥ δεν υπάρχουν οργανωμένες υποδομές και εκπαιδευμένο προσωπικό που να αναλαμβάνει τον ασθενή από το πρώτο σύμπτωμα μέχρι τη θεραπεία.Υπάρχουν βιοψίες που κανείς δεν αναζητά και έτσι περνούν μήνες. Ένα οργανωμένο σύστημα δεν πρέπει να τα επιτρέπει αυτά», τονίζει ο Καθηγητής.
ΠΡΟΟΔΟΣ ΜΕΝ ΣΕ ΘΕΡΑΠΕΙΕΣ, ΑΛΛΑ.....
Αν και υπάρχει πρόοδος στις θεραπείες και τις κλινικές μελέτες και πρόσβαση σε πολλά καινοτόμα φάρμακα, όμως είναι προβληματική η κατάσταση για τους ασθενείς που ζουν σε απομακρυσμένες περιοχές και μακριά από ογκολογικές κλινικές, γεγονός που καταδεικνύει την ανάγκη για ανάπτυξη της τηλεϊατρικής.
Ο κ. Συρίγος τονίζει τη σημασία της λειτουργίας των ογκολογικών συμβουλίων:
«Τα ογκολογικά συμβούλια στη χώρα μας υπολειτουργούν, ενώ σε κανένα νοσοκομείο δεν είναι υποχρεωτική η τέλεσή τους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μη γίνεται επιστημονική συζήτηση ανά περιστατικό και επομένως ο ασθενής να μη λαμβάνει ολοκληρωμένη ιατρική εκτίμηση και καθοδήγηση».
Η ΑΠΟΥΣΙΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΒΑΡΥΝΤΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ
Παράγοντες κινδύνου που συνδέονται με τον καρκίνο:
- Σε ό,τι αφορά το κάπνισμα, η Ελλάδα καταγράφει ποσοστό καπνιστών 29%, σημαντικά υψηλότερο από το μέσο όρο που είναι 24%.
- Κακή είναι η εικόνα και στα ποσοστά παχυσαρκίας, καθώς το 34% των ενηλίκων στη χώρα θεωρείται παχύσαρκο, όταν ο μέσος όρος της Ε.Ε. είναι 25%.
- Το 40% των ενηλίκων στην Ελλάδα εμφανίζει ανεπαρκή φυσική δραστηριότητα, έναντι 28% του ευρωπαϊκού μέσου όρου.
- Στην ατμοσφαιρική ρύπανση, η έκθεση σε μικροσωματίδια PM2.5 στην Ελλάδα φτάνει τα 14 μg/m3, πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο των 11 μg/m3.
- Μόνο το 12% των ενηλίκων στην Ελλάδα καταναλώνει καθημερινά επαρκείς ποσότητες φρούτων και λαχανικών, ενώ χώρες όπως η Ιρλανδία, η Ολλανδία και η Γαλλία να εμφανίζουν σημαντικά καλύτερες επιδόσεις.
Μόνο στην κατανάλωση αλκοόλ, η Ελλάδα εμφανίζεται χαμηλότερα από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, με 7 λίτρα καθαρής αλκοόλης ανά άτομο ετησίως έναντι 10 λίτρων στην Ε.Ε.
Όλο το άρθρο, εδώ:
https://www.kathimerini.gr/society/reportaz/564253294/giati-i-ellada-echei-tin-ypsiloteri-thnisimotita-apo-karkino-stin-eyropi/
Παρασκευή 5 Ιουνίου 2026
Επιστρέφουν τα μετρητά στην Ευρώπη
Ενώ στην Ελλάδα το οικονομικό επιτελείο προωθεί την ολονέν μεγαλύτερη χρήση πλαστικού χρήματος, σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες καταγράφεται τάση ενίσχυσης της χρήσης μετρητών.
Ρυθμίσεις σε Σουηδία, Νορβηγία, Δανία, Ολλανδία, Μ. Βρετανία
- Η Σουηδία υποχρεώνει από τον Ιούλιο, σούπερ μάρκετ και φαρμακεία να δέχονται μετρητά, ενώ οι τράπεζές της θα είναι υποχρεωμένες να διασφαλίζουν ότι υπάρχουν διαθέσιμες υπηρεσίες κατάθεσης μετρητών σε όλη τη χώρα.
- Στη Νορβηγία, οι τράπεζες υποχρεούνται να επιτρέπουν στους πελάτες να πραγματοποιούν καταθέσεις και αναλήψεις σε μετρητά, σύμφωνα με τις προσδοκίες και τις ανάγκες των πελατών.
- Στη Δανία οι έμποροι υποχρεούνται, με ορισμένες εξαιρέσεις, να δέχονται πληρωμές με μετρητά.
- Στην Ολλανδία, κατατέθηκε νομοσχέδιο, σύμφωνα με το οποίο, οι τράπεζες οφείλουν να διατηρούν μια βασική υποδομή για αναλήψεις και καταθέσεις μετρητών σε όλη τη χώρα.
- Στη Μεγάλη Βρετανία, η Αρχή Χρηματοοικονομικής Συμπεριφοράς (FCA) έχει προτείνει σε καθορισμένες τράπεζες να αξιολογήσουν τη διαθεσιμότητα μετρητών, λαμβάνοντας υπόψη τις συνθήκες στην περιοχή - για παράδειγμα, τη δημογραφική σύνθεση. Εάν οι τράπεζες αναγνωρίζουν την ανάγκη για μετρητά, θα πρέπει να τα προσφέρουν. Δεν επιτρέπεται, επίσης, να κλείνουν υποκαταστήματα τραπεζών που διαχειρίζονται μετρητά ,χωρίς πρώτα να τα αντικαταστήσουν με άλλες υπηρεσίες μετρητών. Η κεντρική τράπεζα της χώρας ξεκαθάρισε, ότι η δυνατότητα πραγματοποίησης βασικών καθημερινών αγορών πρέπει να είναι διασφαλισμένη για όλους, ανεξάρτητα από την πρόσβασή τους στο διαδίκτυο ή την τεχνολογία.
Η ΕΚΤ θεωρεί επίσης ότι τα μετρητά:
- προστατεύουν την ιδιωτικότητα των συναλλαγών,
- ενισχύουν την οικονομική ένταξη ηλικιωμένων και ευάλωτων ομάδων,
- βοηθούν τους πολίτες να ελέγχουν καλύτερα τις δαπάνες τους,
- λειτουργούν ως ασφαλές μέσο αποθήκευσης αξίας,
- προσφέρουν ανθεκτικότητα σε περιόδους κρίσεων και τεχνικών προβλημάτων.
Πηγή:
parapolitika.gr,.iefimerida.gr
Πέμπτη 21 Μαΐου 2026
Η Σύρος ανοίγει τις παραλίες της δωρεάν σε όλους
Σε μια περίοδο όπου το κόστος των καλοκαιρινών διακοπών και η ελεύθερη πρόσβαση στις παραλίες αποτελούν κυρίαρχα θέματα συζήτησης, η Σύρος επιλέγει να ακολουθήσει έναν εντελώς διαφορετικό δρόμο. Το μήνυμα του νησιού είναι σαφές: «οι ακτές αποτελούν δημόσιο αγαθό, προσβάσιμο και ανοιχτό για το σύνολο των πολιτών».
Ο Δήμος έχει ήδη ξεκινήσει τις εργασίες για την τοποθέτηση του απαραίτητου εξοπλισμού στις ακτές, στοχεύοντας στην πλήρη ετοιμότητα των υποδομών πριν από τα τέλη Μαΐου, με δωρεάν ομπρέλες και ενίσχυση του εξοπλισμού πρόσβασης για ΑμεΑ.
Οι εργασίες περιλαμβάνουν την τοποθέτηση κοινόχρηστων χώρων υγιεινής, ενημερωτικών πινακίδων, χαρτών και πινάκων ανακοινώσεων για την ορθή πληροφόρηση των λουομένων. Η προσπάθεια αυτή αποτυπώνεται και στη σταθερή βράβευση του νησιού με επτά Γαλάζιες Σημαίες ετησίως, γεγονός που εγγυάται την καθαριότητα και την ασφάλεια των υδάτων.
Πηγή: gazzetta.gr, skai.gr
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)



