Παρασκευή 9 Μαΐου 2014

Η Μαριάννα Λάτση έθεσε τις τελικές υπογραφές για το "φιλέτο" του Ελληνικού








      Αν θεωρεί κανείς, ότι η χώρα δεν έχει σταθερή πορεία, είναι μέγα λάθος. Απτή απόδειξη, ο σταθερός αριθμός των οικογενειών που δεσπόζουν στην οικονομική ζωή του τόπου. Τα ίδια ονόματα ακούμε από το τέλος της Κ α τ ο χ ή ς  μέχρι σήμερα, συνεχώς και αδιαλείπτως.

       Αυτές τις μέρες ανακοινώθηκε επίσημα πλέον,  ότι παραχωρήθηκε οριστικά κατά 100% ένα από τα μεγαλύτερα "φιλέτα" της Νότιας Ευρώπης, ο χώρος του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού στην  εταιρεία Lamda Development, του ομίλου Λάτση. Ήδη στον Αστέρα Βουλιαγμένης, υπογράφτηκε από τη Μαριάννα Λάτση εκ μέρους της Lamda Development και η συμφωνία με τον αραβικό κολοσσό Al Maabar, για την αξιοποίηση της έκτασης, παρόντος και του Ευάγγελου Βενιζέλου.

 




                                       Η αμφιλεγόμενη επένδυση

 

      Σύμφωνα με την Κυβέρνηση και τη Lamda Development, πρόκειται για επένδυση "μαμμούθ" 7 δισ. ευρώ, που θα προσφέρει 50.000 θέσεις εργασίας και θα περιλαμβάνει ανάπλαση 3 εκατ. τ.μ., με καταστήματα, πολυτελείς κατοικίες χώρους αναψυχής και τεράστιο μητροπολιτικό πάρκο. Αναφέρθηκε επίσης, ότι δημιουργείται ένας νέος  προορισμός διεθνούς εμβέλειας και παγκόσμιας αναγνωρισιμότητας, που επαναπροσδιορίζει την Αθήνα τόσο ως τουριστικό πόλο όσο και ως επιχειρηματικό και πολιτιστικό κέντρο. 

 

Πάρις Κασιδόκωστας, Μαριάννα Λάτση

 

 

       Όμως η επένδυση στο Ελληνικό, που έρχεται λίγο καιρό μετά  το γνωστό   σ κ ά ν δ α λ ο    α ν α κ ε φ α λ α ι ο π ο ί η σ η ς   τ η ς   E u r o b a n k,  έχει εγείρει θύελλα διαμαρτυριών, αφού: 

Θεωρήθηκε "φιλί ζωής" στον όμιλο Λάτση, δεδομένου ότι η Lamda Development  παρουσίαζε το 2013 ζημιές ύψους 48,6 εκ. ευρώ...

Το Ελληνικό παραχωρήθηκε με τίμημα   μ ό ν ο  9 1 5  εκατ.ευρώ, καταβαλλόμενο τμηματικά σε βάθος δεκαετίας(!), ενώ, σύμφωνα με τις καταγγελίες πολιτών και φορέων, θα μπορούσε να φτάσει έως και 20 δις ευρώ, που είναι η αντικειμενική αξία του.

Το σχέδιο, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ένα τεράστιο ουρανοξύστη και επίσης ένα τεράστιο   m a l l,  θα εξοντώσει πλήρως τις γειτονικές αγορές.

Σύμφωνα με καταγγελία του ευρωβουλευτή Κρίτωνα Αρσένη προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή,  στη σύμβαση παραχώρησης περιλαμβάνεται παρανόμως, καθόσον αντίκειται στο κοινοτικό δίκαιο,   π λ ή ρ η ς   φ ο ρ ο α α π α λ λ α γ ή   για τον όμιλο Λάτση και κατ' ουσίαν  "δημιουργείται για πρώτη φορά μία off shore εταιρία στο κέντρο της Αθήνας"!

 

                         Οι τυχόν ευθύνες των μελών του ΤΑΙΠΕΔ

 

      Πρέπει να σημειωθεί, πως η Έκθεση Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής σχετικά με τα προβλεπόμενα στο πολυνομοσχέδιο, αμφισβητεί τη νομιμότητα της ποινικής ασυλίας στα μέλη του ΤΑΙΠΕΔ για τις συμβάσεις παραχώρησης  δημόσιας περιουσίας.  Ακόμη, αναφέρεται ως  πιθανώς μη  σ ύ ν ν ο μ η (για συμβάσεις άνω του ενός εκατ. ευρώ), η υποκατάσταση του  προληπτικού ελέγχου από το Ελεγκτικό  Συνέδριο, από τη γνώμη μόνον ενός Συμβούλου ή Παρέδρου του.

 

 

        Αναστάτωση και στα Μεσόγεια, για τα οφειλόμενα αντισταθμιστικά... 

 

       Παρόλο που με το Ν. 2338/1995 προβλέπονται αντισταθμιστικά οφέλη από την αξιοποίηση του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού χάριν των θιγομένων από την εγκατάσταση και λειτουργία του νέου αεροδρομίου "Ελευθέριος Βενιζέλος",  Δήμων των Μεσογείων (Κρωπίας, Μαρκοπούλου, Παιανίας- Γλυκών Νερών, Σπάτων - Αρτέμιδος και Ραφήνας - Πικερμίου),  το Δημόσιο   κ ω φ ε ύ ε ι.

Οι Δήμοι έχουν ήδη προσφύγει ενώπιον του Συμβουλίου Επικρατείας, κατά της άρνησης του Δημοσίου να αποδώσει μέχρι σήμερα εισπραχθέντα ποσά από την πάσης φύσεως αξιοποίηση των χώρων του πρώην αεροδρομίου. Η αίτηση των Δήμων συζητείται στις 4 Ιουνίου 2014.

Σημειώνεται, ότι σε περίπτωση που γίνει δεκτό  το αίτημα των Δήμων, τα ποσά που θα εισπραχτούν είναι πολύ μεγάλα και αναμένεται να αλλάξουν δραστικά την εικόνα των Μεσογείων...   




























 

Πηγές: koutipandoras.gr, ethnos.gr, newsit.gr, newsbomb.gr, kourdisto portokali.gr, enet.gr

 

 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου