Παρασκευή 23 Μαρτίου 2012

Ηρωϊκό αρβανίτικο τραγούδι του Αγώνα

   Πρόκειται για ηρωϊκό μοιρολόϊ (επική ελεγεία), που αναφέρεται στο θάνατο του καπετάν Θωμά, από τους Τούρκους.

     Αφιερώνεται στους γενναίους Αρβανίτες πολεμιστές του '21,  που αγωνίστηκαν και έπεσαν για την ελευθερία της Πατρίδας και την αναγέννηση του Ελληνικού Έθνους....
 




μετάφραση:

ΠΕΡΑ ΑΠ'  ΤΟ ΒΟΥΝΟ

κινήσανε τρία παληκάρια για το  "γλέντι"
πρώτος εγώ λαβώθηκα βαριά
πάρτε με φίλοι στην πλάτη
και βγάλτε με εκεί ψηλά στη ράχη
πάρτε φίλοι το ντουφέκι μου
τρία αδέρφια που 'χω, ας το κρατήσουν
κι αν ρωτήσει η μάνα πού 'ναι το παιδί της
παντρεύτηκε κει ψηλά στο βουνό
κι αν ρωτήσει η μάνα τί νύφη πήρε
βόλι κατάστηθα τον πήρε
κι αν ρωτήσει η μάνα τί συμπεθέροι πήγαν
αετοί μαυροκέφαλοι τον ετρώγαν
κει πέρα απ' το βουνό
σκοτώσανε  τον καπετάν Θωμά....


ερμηνεία: Θανάσης Μωραϊτης 
(από τη συλλογή "Αρβανίτικα Τραγούδια" (1988) της εταιρίας "Ιουλιανός" δ/νσης Μίκη Θεοδωράκη)
 







13 σχόλια:

  1. Τί ερμηνεία από το Θανάση Μωραϊτη και τί υπέροχο τραγούδι! Αυτό ακριβώς εξυμνεί, το πόσα πρόσφεραν οι Αρβανίτες στην Επανάσταση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. [3]
    Η Γλωσσα ειναι το αιμα του εθνους .Τα Αρβανιτικα δειχνουν στα ματια των αλων ΤΟ ΕΘΝΟΣ ΤΩΝ ΑΡΒΑΝΙΤΩΝ .Η διαφυλαξη της γλωσσας ειναι η διαφυλαξη του εθνους.
    Γιατι η διαφυλαξη του εθνους να γινεται μονο για τα ελληνικα των Ελληνων
    [4]
    Γιατί οι Ελληνες δεν αγαπάνε μαζί με τους Αρβανίτεςκαι τα Αρβανίτικα ?
    Πόλη εύκολη απάντηση .
    Τα αρβανίτικα είναι Αλβανικά και "φωτια
    και τσεκουρι" στους Αρβανιτες με Αρβανιτικα.Επειδη οι Aρβανίτες κριαζετε να είναι Eλληνες οπωσδήποτε και με οτιδηποτε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρειάζεται να μορφωθείς για να έχεις άποψη περί έθνους και γλωσσολογίας.
      Εμείς οι Αρβανίτες της Ελλάδας, αυτοπροσδιοριζόμαστε Έλληνες Αρβανίτες και είναι δικαίωμά μας! Το ίδιο και οι Αρβανίτες της Ιταλίας κλπ. Δηλαδή οι Αμερικανοί που μιλάνε ακόμα λίγα ή περισσότερα ελληνικά δεν είναι Αμερικανοί;
      Οι πρόγονοί μας έδωσαν το αίμα τους για να αναστηθεί η Ελλάδα. Το λέει και το παραπάνω τραγούδι που δε μιλάει για Αλβανούς, αλλά για Αρβανίτες. Δε μιλάει για τον Νουράι ούτε για τον Σκελντίμ ούτε για κανέναν Ιλίρ. Μιλάει για τον καπετάν Θωμά... Κατάλαβες τί σημαίνει αυτό;
      Επίσης, σε αρκετούς από μας, αρέσει να τραγουδάμε και τα παραδοσιακά μας τραγούδια πότε - πότε, πολλά από τα οποία είναι στα αρβανίτικα και επίσης μας αρέσει να θυμόμαστε και να κρατάμε τις παραδόσεις μας.
      Γενικώς, είμαστε ελεύθεροι να ανήκουμε εκεί που εμείς θέλουμε και όπως σου είπα παραπάνω, ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΟΜΑΣΤΕ ΕΛΛΗΝΕΣ, όπως και οι Αρβανίτες της Ιταλίας, είναι Ιταλοί φυσικά! Γκέγκε;

      Διαγραφή
    2. Λιγα στοιχεια για τους Αρβανιτες
      που κατεβηκαν κατα τον υστερο Μεσαιωνα στον νοτιο ελλαδικο χωρο,
      και τα οποια και καταδεικνυουν οτι στη μεγαλη τους πλειοψηφεια
      ηταν Ελληνες απο τα Αρβανα
      δηλαδη Αρβανιτες διγλωσσοι
      και για αυτο ομοιοι σε μεγαλο βαθμο με τους ντοπιους
      που βρηκανε στα μερη στα οποια εγκατασταθηκανε
      με κοινη εθνικη συνειδηση-αυτοπροσδιορισμο ηδη απο τα πρωτα χρονια
      και κοινη δραση και γλωσσα-διγλωσσια .

      Η αλβανικη προπαγανδα λεει οτι
      ''Ηταν καθαροι Αλβανοι μιλαγανε μονο αλβανικα απλα αφομειωθηκανε με το περασμα των χρονων''
      Ειναι αυτη η αληθεια ομως;;;;
      Μηπως οι Αρβανιτες ηταν εξ αρχης Ελληνες στη συνειδηση και τη καταγωγη [οι περισσοτεορι εξ αυτων Ελληνες και καποιοι λιγοτεροι Ελληνοαλβανοι]

      Λιγα στοιχεία που αποδεικνυουν τις αλβανικες ανακριβιες.


      Ενα Βενετικο εγγραφο του 1481 αναφερει για τη Μονεμβασιά
      και για οσους φυλαγανε το φρουριο της .
      »’Το μεγαλυτερο μερος των μισθοφορων ειναι
      »Γρετσι και Αλβανιεν Γκρετσι»...
      Δηλαδη οι φρουροι ηταν ντοπιοι Μωραιτες -αμιγως ελληνοφωνοι [Γρετσι] και επιλυδες διγλωσσοι Ελληνες απο τα Αρβανα [Αλβανιεν Γρετσι ] .
      Αυτος ο χαρακτηρισμος αυτων που μιλουσανε τα αρβανιτικα ως »Γρετσι» ειναι ξεκαθαρα εθνοτικος και οχι θρησκευτικος [ πχ Γραιτσοι=ορθοδοξοι ] αφου σε αυτη τη περιπτωση θα τους ονομαζε ολους ως Γρετσι δηλαδη ορθοδοξους και τους ντοπιους και τους επιλυδες .
      Ομως εχει εθνοτικη σημασια για να τους διαχωρισει και για να καταδειξει
      οτι οι μεν ηταν ντοπιοι ελληνοφωνοι ''Γραικοι''-Γρετσι και οι δε οι επιλυδες ''διγλωσσοι Γραικοι'' -Αλβανιεν Γρετσι.
      Τους ονομασε επισης ως »Αλβανιεν Γρετσι» ακριβως για να τους διαχωρισει απο τους προγονους των σημερινων Σκιπεταρων ,τους Αλβανους της Αλβανιας ,τους Σκιπεταρους ,
      οι οποιοι ας μην ξεχναμε ως σημερα αποκαλουν τον εαυτο τους ως »Σκιπεταρ» και τους Ελληνες ως »Γρεκ» και ποτε τον εαυτο τους ως τετοιο .

      Διαγραφή
  3. ΠΑΡΑΚΑΤΩ..

    Ο Βενετσιανος Μπαρμπαριγο μολις το 1479
    αναφερει μεταξυ αλλων για τα γεγονοτα στο Μωρια οτι..
    »»Η εκβαση του πολεμου θα βλαψει τη Βενετια
    γιατι ,Αρβανιτες και Ρωμιοι [ Αlbanais et Gkrecs ]
    δεν ειναι παρα ενας λαος , που μισει καθε ξενο.»’
    Βλεπουμε εδω οτι αυτοι οι »Αλβανιανς» δηλαδη οι επιλυδες που ομιλουσανε [και] τα αρβανιτικα
    ηταν κατα τον Βενετο τοσο ομοιοι σε ολες τις εκφανσεις της ζωης ,
    και το κυριοτερο
    ειχανε ακριβως ιδια εθνικη συνειδηση και δραση [-»ενας λαος» αναφερει χαρακτηριστικα ]
    με τους ντοπιους [Γκρεκς]
    και μαλιστα οτι »μισουσανε καθε ξενο» δηλαδη αντιπαθουσανε ολους τους ξενους
    προφανως χωρις να θεωρουν ο ενας τον αλλο ως ξενο-
    γιατι πραγματι ηταν »ενας λαος» και αυτο ακριβως αποδεικνυει οτι ητανε
    ''μια φυλη''οπως αναφερει επι λεξη
    ντοπιοι και επιλυδες ,και οχι ξενοι μεταξυ τους ,
    παρα τη διγλωσσια των τελευταιων .

    Ας δουμε τωρα οτι ενω οι Αλβανοι αυτοπροσδιοριζονταν μαζικα ηδη απο τον καιρο της Τουρκοκρατιας ως »Σκιπεταρ» ,λεξη αγνωστη στους Αρβανιτες ,και αποκαλουσανε ως Γραικους τους Ελληνες
    αντιθετα οι Αρβανιτες αποκαλουσανε τον ιδιο τους τον εαυτο ως »Γρεκ»
    πραγμα που οι σημερινοι αλλα και οι παλιοι Αλβανοι ποτε δεν κανανε
    αλλα αντιθετα αποκαλουσανε ετσι μονο τους Ελληνες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ας δουμε τα πολυ χαρακτηριστικα στοιχεια αγνωστα στο πολυ κοσμο.

    »»Η Βενετία εχει πολλά μνημεία τα οποία έχουν μεγάλη ιστορική αξία για πολλά έθνη. Φυσικά, για τους Έλληνες, τα μνημεία που σχετίζονται με την ίδρυση και δραστηριότητα της Ελληνικής κοινότητας (Scuola e Nazione Greca η απλούστερα Scuola dei Greci) έχουν πολύ μεγάλη αξία . Τέτοια μνημεία είναι φυσικά ο Αγιος Γεώργιος των Ελλήνων, αλλά και τα κτήρια που σχετίζονται με την ίδρυση και λειτουργία της κοινότητας εκείνης το 1494.

    Οι Μπούιοι/Αρβανίτες ήταν απ’ τα ιδρυτικά μέλη της κοινότητας εκείνης κι ο πολυπληθέστερος πληθυσμός της, στην αρχή τουλάχιστον,αφοτου κατεφυγαν απο τη Πελοπονησο.
    Θα βρείς τα ονόματα των Μπούιων/Αρβανιτών ανάμεσα στα ιδρυτικά μέλη αυτής της κοινότητας τον Νοέμβριο του 1494, όπως θα τους βρείς, λίγο αργότερα, να υπογράφουν και την αίτηση για την ανέγερση του Ναού του Αγίου Γεωργίου των Ελλήνων.

    Η Ελληνική κοινότητα δεν ήταν όμως η μόνη “εθνική” κοινότητα στην Βενετία. Υπήρχαν κι άλλες “εθνικές’ κοινότητες σ’ εκείνη την πόλη. Σε μικρή λοιπόν απόσταση απ’ τα κτήρια που στέγαζαν την Ελληνική Κοινότητα της Βενετίας βρίσκεται ένα άλλο κτήριο-μνημείο. Είναι το κτήριο που είναι γνωστό με την ονομασία “Scuola di Santa Maria degli Albanesi”. Το κτήριο αυτό στέγαζε τα χρόνια εκείνα την Αλβανική Κοινότητα της Βενετίας, την “εθνική” κοινότητα των Αλβανών της Βενετίας οι οποιοι προερχονταν από τους πολεμιστες του Καστριωτη που κατεφυγαν εκει απο τη βορεια Αλβανια.

    Η Αλβανική Κοινότητα της Βενετίας ήταν αρχαιότερη απ’ την αντίστοιχη Ελληνική, ιδρύθηκε το 1447.
    Την εποχή κατά την οποία οι πρώτοι Μπούιοι/Αρβανίτες αποβιβάσθηκαν στην Βενετία, στα τέλη του 15ου αιώνα, η Αλβανική Κοινότητα λειτουργούσε ήδη.

    Σε εκείνο τον μακρινό τόπο οι Μπούιοι/Αρβανίτες, χωρίς κανέναν καταναγκασμό, επέλεξαν, τελείως ανεπηρέαστοι και πολυ πριν την ιδρυση του οποιουδηποτε ελληνικου κρατους , να “συνταχθούν” με τους υπόλοιπους Ελληνες ηδη από τον 15ο αιωνα ,και όχι με τους ηδη κατοικουντες Αλβανούς της Βενετιας.

    Συνεπως ,
    oι Αρβανιτες ,
    πολυ πριν την ιδρυση του ελληνικου κρατους [ που υποτιθετε οτι εξελληνισε
    τους »αλλοεθνεις Αρβανιτες»]
    δρουν αλλα και αυτοπροσδιοριζοντε ως Ελληνες
    και μαλιστα σε ξενο εδαφος ,ιδρυοντας την κοινοτητα των Γραικων στη Βενετια
    και μαλιστα ενω ηδη υπηρχε κοινοτητα Αλβανων στη πολη αυτη.

    https://www.youtube.com/watch?v=_jud5CNyYqE&t=433s

    Τα λογια περιτευουν .....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Να δουμε τι αναφερουν κι αλλες Βενετικες αναφορες για τους Αρβανιτες που ειχανε απομεινει στη Πελοπονησσο.

    »’ΠΑΜΕ ΤΩΡΑ ΣΤΙΣ ΠΗΓΕΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΕΚΕΙΝΗΣ ΠΟΥ ΜΑΡΤΥΡΟΥΝΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΜΙΞΗ .
    Ο δε διάδοχος του Φραγκίσκος Γριμάνης(1706-1709), αυτά λέει για την Πελοπόννησο γενικά αλλά και για τους Αρβανίτες ειδικότερα προς τη Γερουσία του :
    « Η Πελοπόννησος κατοικείται υπό Ελλήνων και Αλβανών,
    τούτων οι Έλληνες, πολυπληθέστεροι,οικούσι τας πόλεις και καταγίνονται εις το εμπόριον και τη ναυτιλίαν,οι δε Αλβανοί οίτινες τοσούτον έχουσι συγχωνευθή μετά των Ελλήνων, ώστε δεν θεωρούνται αποτελούντες ίδιαν φυλήν αλλ’απλώς διάφοροι τάξιν,
    είσιν ολιγώτερον εύποροι και πεπολιτισμένοι…..»»’
    Απο τη παραπανω αναφορα συμπεραινουμε οτι …
    Οι ντοπιοι ηταν πολυπληθεστεροι των επιλυδων – Αρβανιτων.
    Οι επιλυδες ακριβως γιατι ηταν εξ αρχης »ενας λαος» με τους ντοπιους οπωσ εχουν αναφερει παραπανω οι ιδιοι οι Ενετοι
    ,ειχανε οπως αναφερει χαρακτηριστικα »συγχωνευθει τοσο με τους ντοπιους» ωστε »δεν αποτελουν διαφορετικη φυλη»
    αλλα »διαφορετικη ταξη».
    Μα ειναι λογικο αφου εξ αρχης οπως φανηκε παραπανω ηταν »ενας λαος- μια φυλη»
    ντοπιοι και επιλυδες
    ποσο μαλλον τον 18 αιωνα που γρφτηκε η πηγη αυτη .

    Αρβανιτες στη Πελοπονησο.

    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6e/Pelopones_ethnic.JPG

    Λογω ακριβως αυτης της προσμιξης ντοπιων και επιλυδων, που συνεβη ηδη στις πρωτες δυο -τρεις γενιες απο την καθοδο τους ,επειδη ακριβως ηταν »ενας λαος»
    εχουμε τις παρακατω παρατηρησεις για τους Αρβανιτες της Ιταλιας που κατεφυγαν εκει .
    »Ελληνικά επώνυμα βρίσκουμε ακόμα και στους σημερινούς Arberesh της Κάτω Ιταλίας και Σικελίας δηλώνοντας έτσι το μέγεθος της επιμιξίας των Αρβανιτών με των ντόπιων όταν ήρθαν στον Μοριά. Αυτή η επιμιξία έγινε μόλις σε διάστημα δύο γενεών(!). Ο Τίτος Γιοχαλάς στην συνεδρία της 6ης Ιουνίου του 1974 στην Ακαδημία Αθηνών και στην ομιλία του με τίτλο « Επόψεις του Ελληνισμού των αλβανικών κοινοτήτων της Σικελίας» αναφέρει αρκετά ελληνικά επώνυμα Αρβανιτών(Arberesh) της Σικελίας. Αναφέρει λοιπόν τα πλέον συνήθη ελληνικά επώνυμα που βρήκε στα βιβλία του αρχείου ελληνόρυθμου ναού της Martorana και είναι τα εξής: Βαπτισμένος, Διαμάντης, Λογοθέτης, Μυστράς, Κυπαρήσιος, Τηνιακός, Λάσκαρις, Παντελεήμονος, Αρκολαίων, Καντιώτης, Φωκάς, Χρυσόπουλος, Παλαμάρης, Παπαδόπουλος, Κυπριώτης,Ραβδάς. Αλλά και σε άλλες αρβανίτικες κοινότητες της Σικελίας συναντάμε τα επώνυμα: Αγιοβλασίτης,Αργυρόπουλος,Χαλκιόπουλος,Καλύβας,Καλογιάννης,Καλογεράς, Καβαδής, Κεφαλάς, Κοντολέων, Δροσερός, Χρυσόπουλος, Γερογιάννης, Μακρής, Πανταλαίων, Παπαδάς, Παλαιολόγος, Παριώτης, Προβατάς, Ροδιώτης, Σκορδίλης, Σκυλίτζης, Σοφιανός, Θεοδωρόπουλος κ.α.»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Η μιξη αυτη [ ακριβως γιατι ηταν »ενας λαος»] ειναι ολοφανερη ακομα και απο τις ανθρωπολογικες μελετες.
    »’Στις ανθρωπολογικές έρευνες του Θεόδωρου Κ. Πίτσιου,επικαλουμενος τα πορισματα του Βουλγαρου ανθρωπολογου Μποεβ , οι Αρβανίτες αποτελούν αιγιακό πληθυσμό με διαφορετικά μορφολογικά χαρακτηριστικά σε σύγκριση με τους Αλβανούς. Συγκεκριμένα αναφέρει: «Η εξέταση αυτών των ομάδων (Αρβανιτοφώνων), μία στη Μεσσηνία, μία στην Αργολίδα και δύο στην Κορινθία, έδειξε ότι σε καμία περίπτωση δεν ξεχωρίζουν από το συνολικό πληθυσμό της Πελοποννήσου ή από τις γειτονικές ομάδες. Σε κανέναν από τους ενενήκοντα χάρτες γνωρισμάτων που σχεδιάστηκαν, δεν μοιάζουν μεταξύ τους περισσότερο από όσο με τις γειτονικές τους γεωγραφικές ομάδες. Επίσης, στα στατιστικά δενδρογράμματα ,ταυτόχρονης σύγκρισης περισσοτέρων γνωρισμάτων, δεν διαχωρίζονται οι αρβανιτόφωνες ομάδες από τις υπόλοιπες της Πελοποννήσου».
    Αναφερει επισης οτι »’Διαφερουν αρκετα απο τους Γκεκηδες Αλβανους σε μια σειρα μορφολογικων και μετρικων χαρακτηρων».
    Συνεπως οχι μονο δεν διαφερουν απο τα γειτονικα αμιγως ελληνοφωνα
    αλλα διαφερουν κατα πολυ κυριως απο τους Γκεκηδες Αλβανους
    που αποτελουν την πλειοψηφεια της Αλβανικης φυλης ,
    περιπου τα δυο τριτα αυτης και κατοικουν απο τη κεντρικη Αλβανια ως το Κοσσοβο.

    Δεν θα ειχε συμβει αλλωτσε αυτη η προσμιξη αν δεν ηταν διγλωσσοι οι περισσοτεροι Αρβανιτες,
    και δεν αισθανοτανε ενας λαος ντοπιοι και επιλυδες αν δεν »μπορουσανε να συννεοηθουν» λογω υποτιθεμενης
    »αλλοφωνιας» και υποτιθεμενης διαφορετικης εθνικης συνειδησης.

    ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΠΗΓΗ .
    Ο Βρετανός καθηγητής P. Trudgill ύστερα από επιτόπιες έρευνες διαπιστώνει ότι: «Οι άνθρωποι για τους εαυτούς τους αναφέρονται όχι ως Αλβανοί, αλλά ως Αρβανίτες, λαλούν: Ἀρβανίτης» ( «The people themselves are refferred, not as Albanians, but as Arvanites, sing: Arvanitis».
    Ενω ειναι γνωστο οτι εκτος του Αλβανος που οπως λεει η πηγη δεν δεχονταν ως εθνοτικο προσδιορισμο τους ,ακομα και ο αυτοπροσδιορισμος »Σκιπεταρ»-εθνικο ονομα των Αλβανων
    ηταν αγνωστος σε αυτους,
    οταν ηδη πριν 250 χρονια Γκεκηδες και Τοσκηδες μαζικα ,
    τον χρησιμοποιουσαν ως εθνονυμιο [Βλεπε απομνημονευματα του Σουλιωτη αγωνιστη Κουτσονικα ] .
    Αυτο οπως ειδαμε ισχυει απο την εποχη του Μπουα και του Μπλεση οπου αυτοπροσδιοριζνταν εξισου ως Αρβανιτες και Ελληνες αλλα ποτε ως Σκιπεταροι .

    Oλα αυτα ισχυουν και για τους Αρβανιτες της δυτικης Ηπειρου απογονοι των οποιων ηταν οι Σουλιωτες
    »»Τον Ιούνιο του 1632 οι αρχές του νησιού της Κερκυρας αναφέρουν:
    «…Από τίνος ήλθον ενταύθα από την γειτονικήν Τουρκία περί τους 2.000 Ελληνες Αλβανοί εκ των οποίων άλλοι μεν διότι επείνων και εστερούντο εργασίας και άλλοι φεύγοντες την τυραννίαν.» (Κ. Μέρτζιος, «Το εν Βενετία Κρατικόν Αρχείον, Α’ περί Κοσμά του Αιτωλού», Ηπειρωτικά Χρονικά, 1940, τ. 19, σ. 42-44;»’
    Δηλαδη και εδω αυτους τους ''αλβανοφωνους'' τους καλουν οι Βενετοι ως
    ''Ελληνες Αλβανους'' ακριβως γιατι ηταν Ελληνες διγλωσοι.


    Ειδαμε οτι οι Αρβανιτες χαρακτηριζονταν απο τους Ενετους
    ως »Γρεεκς Αλμπανιανς»
    τοσο στη Πελοπονησο οσο και στην Ηπειρο.
    Οι ιδιοι αυτοπροσδιοριζονταν ως Ελληνες και Αρβανιτες [ ποτε ως Σκιπεταρ ]
    και δρουσανε εξ αρχης ως Ελληνες-Γραικοι
    τοσο στη Βενετια
    οσο και στην Ηπειρο[ Σουλιωτες ] και τη Πελοπονησο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ας δουμε λιγα στοιχεια για τη δραση των Αρβανιτων στην Ηπειρο .
    Τα αποσπάσματα που ακολουθούν είναι απο το κείμενο “Breve memoria de li discendenti de nostra casa Musachi. Per Giovanni Musachi, despoto d’Epiro” όπως δημοσιεύθηκαν στο βιβλίο “Chroniques gréco-romanes inédites ou peu connues publiées avec notes et tables généalogiques” του Charles Hopf, Βερολίνο 1873, σελίδες 270 έως 340.

    Στο πρώτο απόσπασμα ο Μουζάκης αναφέρεται στην εκστρατεία του Ιωάννη Καντακουζηνού στην Αλβανία και τον αφανισμό των Αλβανών το 1336 (σελίδα 304).

    «…et il prefato Giovanni Catacusino fa alcuni anni Imperadore, che fè la guerra in Albania et la roino».

    Η μετάφραση έχει ως εξής.

    «…κι ο προαναφερθείς Ιωάννης Καντακουζηνός ήταν σε παλαιότερους χρόνους Αυτοκράτορας, κι αυτός έφερε τον πόλεμο στην Αλβανία και την κατέστρεψε (την μετέτρεψε σε ερείπια)».

    Στο δεύτερο απόσπασμα αναφέρεται πιο αναλυτικά στον αφανισμό των Αλβανών και το σταμάτημα της προέλασης τους (σελίδα 321), απο τον Ιωάννη Καντακουζηνό. Αναφέρεται επίσης και στον τοπικό ηγέτη της Ηπείρου που βρίσκεται πίσω απ’ την καταστροφή των Αλβανών.

    Η μετάφραση έχει ως εξής.

    “…και σ’ αυτούς τους πολέμους ο προαναφερθείς Ανδρέας Μουζάκης ο Δεσπότης έχασε [επίσης] και την πόλη των Ιωαννίνων, την πρωτεύουσα της Ηπείρου κι άλλα μέρη όταν ο προαναφερθείς Αυτοκράτορας Καντακουζηνός ήλθε εκεί από μακριά και διόρισε ως κυβερνήτη αυτής της πόλης έναν “ιδιώτη” (δηλαδή χωρίς προηγούμενα αξιώματα) ευγενή άνδρα που ονομαζόταν ΤΖΙΝΟΣ (η Γκίνος) ΣΠΑΤΑΣ, ο οποίος (δηλαδή ο Τζίνος Σπάτας) ήταν η μεγάλη αιτία για τον “ξεπεσμό” του οίκου του προαναφερθέντα Δεσπότη Μουζάκη αλλά κι [η αιτία για τον “ξεπεσμό”] κι άλλων Αρχόντων (της Αλβανίας). Κι αμέσως μετά ήλθε ο Τούρκος στην προαναφερθείσα Αλβανία και προκάλεσε την καταστροφή της, όπως θ’ ακούσετε, αλλά κι άλλων επαρχιών της Ελλάδας. Αλλά αυτό δεν ήταν καταστροφή μόνο για την Αλβανία αλλά για όλη την Χριστιανοσύνη”.

    Αν κανείς διαβάσει προσεκτικά τα παραπάνω κείμενα, θα καταλάβει πως ο άνθρωπος τον οποίο οι ίδιοι οι πραγματικοί (εθνικά) Αλβανοί (όπως ο συγγραφέας των κειμένων) θεωρούν υπεύθυνο για την καταστροφή τους δεν ήταν άλλος από τον [Αρβανιτη ] Τζίνο Μπούα Σπάτα. Οι Αλβανοί μέχρι να “συναντήσουν” τους Μπούιους/Αρβανίτες των Σπαταίων προέλαυναν ασταμάτητοι, εκμεταλλευόμενοι το χάος που επικρατούσε στην Ηπειρο τα χρόνια εκείνα. Οταν τελικά οι Αλβανοί “συνάντησαν” τους Σπαταίους/Μπούιους/Αρβανίτες συνάντησαν και την “καταστροφή” τους, όπως έγραψε κι ο Μουζάκης, ο οποίος ήταν ένας απ’ αυτούς.

    Οι Μοσχολεων και Μιχαηλ Μουσας
    στη Ναπολη της Ιταλιας αυτη τη φορα
    οχι μονο εγραψανε τα ονοματα τους στην ελληνικη εκκλησια της πολης
    αλλα προσθετουν και το »νατιονις γρεακε» δηλαδη εθνικοτις ελληνικη .
    Βλεπουμε οτι οιΑρβανιτες αυτη οπως ο Μπουας και πολεμησανε εναντιων Αλβανων
    και αυτοπροσδιοριζονταν εντος ιταλικου εδαφους ως Γρεκς.

    Ο Γαλλος Commines που βρεθηκε και συνομιλησε με τους stradioti ,Aρβανιτες πολλοι εξ αυτων,
    γραφει για αυτους
    »Απαντες Ελληνες στο γενος αποσπαστηκαν απο τα φρουρια που κατεχουν οι Βενετοι….»
    Για αλλη μια φορα οχι μονο οι Βενετοι αλλα και οι Γαλοι
    παρα τη διγλωσσια αυτων , παραδεχονταν-παρατηρουσανε οτι ειχανε ελληνικη καταγωγη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μα ειναι λογικα ολα τα παραπανω.

    Ας δουμε ποιες περιοχες της σημερινης Αλβανιας
    αδειασανε απο πλυθησμο κατα τον υστερο Μεσσαιωνα
    και τι καταγωγη ειχανε αυτοι [ η πλεοψηφεια αυτων] που φυγανε απο κει με βαση παλιοτερες πηγες.

    https://postimg.org/image/499a4kesx/

    Η γνωση της ιστοριας για τα παραλια εκεινα μερη [και μερικως της ενδοχωρα ]
    της κεντρικης και νοτιας σημερινης Αλβανιας ,οι οποιες φαινοντε σχεδον αδειες τον καιρο της απογραφης της τουρκικης ,γιατι απο κει φυγανε οι περισσοτεροι Αρβανιτες,
    οι αναφορες ιστορικων προβυζαντινων αλλα και Βυζαντινων για την παρουσια παμπολλων Ελληνων
    στα μερη εκεινα
    μας οδηγουν στο συμπερασμα οτι τα μερη εκεινα ηδη απο τα αλεξανδρινα χρονια ηταν τουλαχιστον Ελληνοιλλυρικα [ πραγμα λογικο αφου ελληνοσυριακα ηταν μερικως τα παραλια της Συριας τα χρονια εκεινα ποσο μαλλον τα γειτονικα ιλλυρικα παραλια] .
    Σε μερη οπως αυτα που αφησαν και που δειχνει ο παραπανω χαρτης
    [πεδινα-παραλιακα και δευτερευοντως ημιορεινα και ορεινα ] εγκατασταθηκαν και εδω οι Αρβανιτες ,
    ενω συνεχισαν την μακραιωνη ναυτικη ελληνικη παραδοση.

    Στον ελλαδικο χωρο οπως εχει αποδειξει και η επιστημη αλλα και η ιστορικη ερευνα
    προσμιχτηκανε αλλου σε μεγαλο βαθμο
    αλλου σε μικροτερο
    με τους ντοπιους ακριβως γιατι ειχανε κοινη συνειδηση γιατι ειχανε κοινη καταγωγη οπως φανηκε παραπανω απο πολες πηγες .

    Ετσι εξηγειται τοσο η διγλωσσια τους οσο και η φυλετικη και συνειδησιακη ελληνικοτητα τους πολυ πριν την ιδρυση του ελληνικου κρατους και τον νεοελληνικο διαφωτισμο .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Περαν αυτου τα μερη αυτα [ιδιως τα παραλια ειχαν σε τετοιο βαθμο εξελληνιστει ωστε οι Ρωμαιοι τους δωσανε την ονομασια »’Νεα Ηπειρος» [σε αντιθεση με την παλαια Ηπειρο που ξεκινουσε απο τον Αμβρακικο ως τα Ακροκεραυνεια ορη στο βορα ] η αλλιως τα ειπανε »Ελληνικη Ιλλυρια»’ σε αντιθεση με την »Βαρβαρη Ιλλυρια» που αρχιζε βορειοτερα αυτης [πανω απο το Δυρραχιο ] και η οποια ειχε κρατησει τον ιλλυρικο – μη ελληνικο χαρακτηρα της .

    O Βυζαντινος ιστορικος Προκοπιος αναφερει για τους κατοικους των παραλιων και μερικως της ενδοχωρας της σημερινης νοτιας και κεντρικης Αλβανιας.
    »’Ελληνες εισι ,Ηπειρωτες καλουμενοι ,αχρι Επιδαμνου πολεως» πραγμα που σημαινει οτι ο ελληνικο χαρακτηρας της περιοχης ειχε διατηρηθει ως τον 6μΧ αιωνα .
    Τα ιδια αναφερει και ο Πολυβιος λιγους αιωνες πριν.
    Απο τα μερη εκεινα κατηλθαν οι Αρβανιτες.
    Διγλωσσοι βεβαια αλλα Ελληνες.

    Τα ορια μεταξυ Παλιας Ηπειρου [καθεαυτο αρχαια Ηπειρος]
    και Νεας Ηπειρου-Ελληνικης Ιλλυριας [εξελληνισμενη Ιλλυριας ]
    και βαρβαρης Ιλλυριας
    συμφωνα με τους Ρωμαιους

    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d8/Ancient_Epirus_%26_Modern_Borders_%28Colored%29.svg/1200px-Ancient_Epirus_%26_Modern_Borders_%28Colored%29.svg.png

    Βλεπουμε οτι οι Αρβανιτες κατηλθαν απο τις περιοχες της Νεας Ηπειρου-αρχαια νοτια Ιλλυρια,
    τα παραλια της περιοχης και μερικως την ενδοχωρα [καθολου τυχαιο η ναυτικη παραδοση των Αρβανιτων η οποια απουσιαζει σε πολυ μεγαλο βαθμο απο τους Αλβανους]
    περιοχη η οποια ειχε τοσο εξελληνιστει ηδη κατα την ελληνιστικη περιοδο
    που στα ματια των Ρωμαιων θυμιζε την Παλαια Ηπειρο
    και για αυτο την ονομασανε »Νεα Ηπειρο-Ελληνικη Ιλλυρια» Λογω των πολυπληθεστερων Ελληνων στ παραλια και μερικως την ενδοχωρα της περιοχης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Οι Αρβανίτες 🇬🇷ΔΕΝ ήταν ΣΚΙΠΕΤΑΡ 🇦🇱.

    Άλλωστε Αρβανίτης άφησε γραπτό μνημείο στα Αρβανίτικα μάλιστα στα 1732 μΧ.🙂.
    Και έκανε ο ίδιος και μετάφραση στα ιταλικά .

    https://smerdaleos.files.wordpress.com/2018/10/demiraj-chetta-da_lecce.png


    Όπως βλέπουμε ο Αρβανίτης 🇬🇷αυτός ο ονομαζει ως Αρμπερες μόνο τον εαυτό του και την κοινότητα του .
    Ενώ στο ίδιο ποίημα χρησιμοποιεί και το εθνονυμιο Σκιπεταρ🇦🇱 και έτσι ονομάζει ΜΟΝΟ τους καθολικούς Αλβανούς της Σκονδρας (πρόσφυγες και αυτοί στην Ιταλία όπως οι Αρμπερες 🇬🇷. )

    Δύο ακόμα αξιοσημείωτα σε αυτή τη πολύτιμη πηγή .
    Πρώτον .....
    Υπήρχε και στην Ιταλία ο όρος Σκιπεταρ🇦🇱 και τον είχαν φέρει οι πρόγονοι των Αλβανών. καθολικών πολεμιστών του Καστριώτη .
    Τον όρο αυτό τον γνώριζαν οι Αρμπερες🇬🇷 και παρόλα αυτά ΔΕΝ χρησιμοποιούσαν για τον εαυτό τους αλλά μόνο για τους Αλβανούς καθολικούς Σκονδριανους συντοπίτες τους .
    Πράγμα που δείχνει ότι οι καθολικοί της Σκονδρας ως Σκιπεταρ αυτοσυστηνονταν στους Αρμπερες🇬🇷 και όχι ως Αρμπερες . Τα παραπάνω αποδεικνυουν ολοκάθαρα ότι μιλάμε για δύο λαούς διαφορετικούς .

    Δεύτερον ...
    οπως βλέπουμε ο Αρβανίτης αυτός γνωρίζοντας ότι οι Ιταλοί λέγοντας Αλμπανιαν🇦🇱 εννοούν άλλον λαό (μη ελληνικό) τι έκανε;;
    Μετέφρασε το Αρμπερες 🇬🇷στα ιταλικά ως απλά Αρμπερες, και ως Αλμπανιαν μετέφρασε στα ιταλικά ΜΟΝΟ τη λέξη Σκιπεταρ 😉😉😉😉😉
    Θέλοντας να δείξει ότι εμείς οι Αρμπερες ΔΕΝ είμαστε Αλβανοί.
    Αλβανοί είναι (μονο) οι Σκιπεταροι 🇦🇱

    Αυτά όλα ίσχυαν μέχρι πριν λίγα χρόνια 😉
    Βίντεο οπου Ομιλούν ένας Αρμπερες της Ιταλίας με έναν Σκιπεταρ .
    Ο εξαλβανισμενος συνειδησιακά πλέον Αρμπερες
    ( κρατά το ότι είναι εξαλβανισμενος γιατί δίνει ακόμα μεγαλύτερη βαρύτητα στη μαρτυρία του😉) ,ομολογεί μια παραδοσιακή αλήθεια των Αρμπερες που επιβεβαιώνει όλα τα ιστορικά στοιχεία που έχουμε βρει .
    Ότι οι Αρμπερες🇬🇷 και οι Σκιπεταρ 🇦🇱ήταν δύο λαοί διαφορετικοί και ότι το γνώριζαν αυτό πολύ καλά μάλιστα μέχρι πριν λίγες μόλις γενιές πριν .

    Λέει στο 8 λεπτό και 9 δευτερόλεπτα προς τον Σκιπεταρο συνομιλιτη του σε μια εξομολόγηση του τι λέγανε οι πρόγονοι του . '''Η οικογενεια μου έλεγε ότι είμαστε Αρμπερες
    ΚΑΙ ΟΧΙ Σκιπεταρ .
    Ότι ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΠΡΑΓΜΑ '''😉😉 https://youtube.com/watch?v=gwckesQAM2A&feature=share
    Ξέρεις γιατί αυτή η μαρτυρία είναι ΠΟΛΥΤΙΜΗ ΦΟΥΛ;;
    Γιατί ο Αρμπερες - Αρβανίτης αυτός δεν είναι φιλέλληνας η δεν ξέρω εγώ τι αλλά αντίθετα είναι Εξαλβανισμενος .
    Δεύτερον γιατί ο Αρμπερες αυτός προερχετε από προγόνους που δεν έζησαν για αιώνες εδώ στην Ελλάδα .
    Ξέρεις τώρα 😉 Ελλαδικό κράτος Πατριαρχεία Χωροφύλακες Και λοιποί μηχανισμοί εξελληνισμού αλλοεθνών 😂😂😂😂😂 Αυτούνου οι πρόγονοι ΔΕΝ τα έζησαν αυτά .
    Αντίθετα για αιώνες έζησαν στην Ιταλία στην οποία συνεζησαν μάλιστα με τους Σκιπεταρ🇦🇱 καθολικούς της Σκονδρας .
    Άρα .... Οι Αρμπερες - Αρβανίτες ΔΕΝ χάσανε ούτε προδώσανε καμία.... αλβανική- Σκιπεταρ συνείδηση . Γιατί απλά ποτέ ΔΕΝ ήταν Αλβανοι- Σκιπεταρ

    Τέλος

    Ζήτω η Αρβανιτια 🇬🇷🇬🇷🇬🇷

    ΑπάντησηΔιαγραφή