Με αυτό τον τίτλο, η μεγάλη ιταλική εφημερίδα, L a R e p u b l i c a αποτύπωσε χτες σε κύριο άρθρο τη δύσκολη πραγματικότητα στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια και την ανησυχία των αγορών εξαιτίας της αβεβαιότητας στην Ελλάδα με την καθυστέρηση της συμφωνίας ανάμεσα στην Αθήνα και τους πιστωτές.
Αναφέρεται στις αντικρουόμενες δηλώσεις στελεχών της κυβέρνησης και παραθέτει τη δήλωση του Ν. Βούτση, ότι η χώρα αδυνατεί να πληρώσει τη δόση του ΔΝΤ τον Ιούνιο και τις εκ διαμέτρου αντίθετες καθησυχαστικές δηλώσεις των Γ. Σακελλαρίδη και Γ. Βαρουφάκη.
Ωστόσο, η ιταλική εφημερίδα επισημαίνει, πως οι πιστωτές «παραμένουν στο
παράθυρο έχοντας συναίσθηση, ότι ο χρόνος τελειώνει»,
συμπληρώνοντας, ότι χωρίς συμφωνία η Ελλάδα δε θα έχει καμία
χρηματοδότηση.
Αυτό το κ λ ί μ α έ ν τ α σ η ς κ α ι α β ε β α ι ό τ η τ α ς μεταφέρεται στις αγορές με τα
χρηματιστήρια της Ευρώπης να καταγράφουν αυξομειώσεις, συμπληρώνει το
δημοσίευμα αναφέροντας πως το ευρώ δέχεται πιέσεις έπειτα από την
ανησυχία που προκλήθηκε από τις δηλώσεις Βούτση, με το κοινό νόμισμα να
υποχωρεί 0,77% και καταγράφοντας απώλειες έναντι μεγάλων νομισμάτων.
Κυρίως, η Πρόεδρος της Βουλής δεν κάθεται στ' αυγά της, όπως (στρογγυλο)κάθονταν άπαντες οι προκάτοχοί της. Δεν της αρκεί να κηρύσσει νυσταγμένα την έναρξη και τη λήξη της συνεδρίασης, όπως γινόταν άλλοτε. Ούτε να λέει "παρακαλώ τελειώνετε". Ούτε, "το λόγο έχει τώρα ο τάδε". Αντίθετα, μπαίνει και στην ουσία των θεμάτων και εκφράζει άποψη. Έχει μάλιστα τη μανία να πετάει κάποια πραγματάκια, πάνω που πάνε να ξεχαστούν. Παράδειγμα, θύμισε από έδρας στο Σώμα και εις επήκοον όλης της χώρας φυσικά, ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης προτίμησε εξοπλισμό S i e m e n s για το γραφείο του...Ενίοτε κατεβαίνει και στα έδρανα και παίρνει το λόγο ως βουλευτής. Πρωτοφανές. Έχει την όρεξη να ξ ε σ κ ο ν ί ζ ε ι κ α ν ο ν ι σ μ ο ύ ς και νόμους και να απαιτεί θρασύτατα να εφαρμόζονται. Μερικοί φαίνεται ανησυχούν για την υγεία της και γιαυτό την κατηγορούν, πως κάθεται στη θέση της ...Προέδρου πάρα πολλές ώρες και δε ζητά συχνά να την αντικαθιστούν. Άσε που ανοίγει κάτι φακέλλους και στήνει ε π ι τ ρ ο π έ ς για τα μνημόνια, για τη διαφάνεια, τις πολεμικές επανορθώσεις και τα κατοχικά δάνεια. Τέτοια κάνει και μετά άντε να παραπονεθεί ότι της πριονίζουν την καρέκλα, της στήνουν καταστάσεις με βενζινάδικα κλπ. Πάει γυρεύοντας... Το άλλο που το βάζεις; Αν και τώρα κατέχει ύπατο θεσμικό αξίωμα, συνεχίζει να να κατεβαίνει στο δρόμο και να συνομιλεί με πολίτες, αστυνομικούς κλπ. Και μετά, εν χορώ, κανάλια και πολιτικοί (και φίλια πυρά, παρακαλώ), αφήνουν αιχμές ή κόπτονται για το νέο ...ατόπημα της Κωνσταντοπούλου, για μέρες. Ένας αγράμματος τύπος, ο πρόεδρος του Ποταμιού, τη χαρακτήρισε μάλιστα αναξιοπρεπή και γκεστάπο(!), επειδή ζήτησε αυτοπροσώπως από αστυνομικούς να μην εμποδίζουν τους δ ι α δ η λ ω τ έ ς να επιδόσουν ψήφισμα στη Βουλή. Καλά, δεν κάνει σφάλματα ποτέ; Ελαττώματα δεν έχει; Αμέ! Κάμποσα. Και θα μπορούσε κάλλιστα να αποφύγει τις επιθέσεις για όλα αυτά. Βέβαια. Αν δεν έκανε απολύτως τίποτα. Μόνο που δεν ψηφίστηκε, από χιλιάδες κιόλας, για να κάθεται ήσυχη στη γωνιά της και να ειπράττει το μισθό της, αλλά για να δ ί ν ε ι μ ά χ ε ς. Ιδιαίτερα αυτή τη δύσκολη ώρα.
Ελληνική μέρα χθες στις Κάννες, χάρη στο μεγάλο Κώστα Γαβρά, ως invité d' honneur, δηλαδή τιμώμενο σκηνοθέτη
του φετινού φεστιβάλ. Όρθιοι οι θεατές υποδέχτηκαν το διάσημο σκηνοθέτη του "Ζ" με παρατεταμένο χειροκρότημα, όταν ο καλλιτεχνικός
διευθυντής του φεστιβάλ Τιερί Φρεμό, ξεκινώντας με ένα ελληνικότατο
«καλησπέρα», τον παρουσίασε. Ο Τιερί Φρεμό
εξήρε το έργο του και μίλησε για την
ικανότητά του να ξεπερνά τα σύνορα και να αποτελεί φορέα μηνυμάτων για
τον πολιτισμό σε όλη την Ευρώπη. Συγχρόνως παρουσίασε στο κοινό τον
Ελληνα αν. Υπουργό Πολιτισμού
Ν. Ξυδάκη, που ταξίδεψε στις Κάννες ειδικώς για να τιμήσει τον Κώστα Γαβρά.
Ο
καλλιτεχνικός διευθυντής του φεστιβάλ αποκάλεσε τον Costa Gavras, όπως είναι γνωστός διεθνώς, «φορέα μνήμης», αναφερόμενος και στην άλλη σπουδαία ιδιότητά του ως
προέδρου - εδώ και πολλά χρόνια - της Γαλλικής Ταινιοθήκης.
Επακολούθησε, η προβολή της νέας, ψηφιοποιημένης πλέον, κόπιας του "Ζ".
Η
ταινία "Ζ" αναφέρεται στη δ ο λ ο φ ο ν ί α τ ο υ Γ ρ η γ ό ρ η Λ α μ π ρ ά κ η και βασίζεται στο
ομώνυμο βιβλίο του Βασίλη Βασιλικού. Πρωταγωνιστούν ο Υβ Μοντάν στο ρόλο
του Λαμπράκη και ο Ζαν Λουί Τρεντινιάν στο ρόλο του ανακριτή Χρήστου
Σαρτζετάκη.
......Το εκκλησάκι βρίσκεται πάνω στο δρόμο Σπάτων - Λούτσας, εν μέσω μιας κατάφυτης περιοχής από ελιές και αμπέλια και σε απόσταση δύο περίπου χιλιομέτρων από τα Σπάτα. Εορτάζει Κωνσταντίνου και Ελένης, στις 21 Μαΐου και της Ζωοδόχου Πηγής, την Παρασκευή της Διακαινησίμου. Κτίστηκε το 1917 στη θέση παλαιότερου ναΐσκου και ανήκει στην οικογένεια Αναστασίου Γ. Γεωργάκη.Αγιογραφίες των αρχών του 20ού αιώνα εντοπίζονται στο εσωτερικό του ναού και συγκεκριμένα, της Πλατυτέρας και των Συλλειτουργούντων Ιεραρχών στην κόγχη, της Άκρας Ταπεινώσεως στο κογχάριο πρόθεσης και του Αγίου Γεωργίου στο βόρειο τοίχο. Επίσης, ίδιας εποχής είναι και οι δεσποτικές εικόνες στο τέμπλο. Οι υπόλοιπες αγιογραφήσεις είναι πολύ νεότερες (έργα του Βασιλείου Στάμου 2000 - 2004)Στο ξωκκλήσι (που, σημειωτέον είναι, ιδιαίτερα φροντισμένο από τους κτήτορες) δεν ακολουθήθηκε η τελευταία τάση αποκάλυψης της λιθοδομής και έτσι παραμένει απέριττα λευκό, πιστό στη μνήμη του τόπου.
Είναι κτισμένο στον τύπο του μονόχωρου δρομικού ξυλόστεγου ναού πιθανότατα με αργολιθοδομή και σπόλια, δηλαδή σπαράγματα αρχαίων ερειπίων.
..................Αρχαιότητες καί στον περιβάλλοντα χώρο!
..................................
...... Στον κατάφυτο περίβολο του ναού, κάτω από ελιές, πεύκα και κυπαρίσσια, υπάρχουν υπάρχουν διάσπαρτα αρχιτεκτονικά μέλη και σαρκοφάγοι των αρχαιότερων περιόδων.
Ατυχώς - πιθανόν λόγω μη ενημέρωσης για την προέλευση - πολλά από τα ευρήματα είναι ....ασβεστωμένα.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το περίγραμμα από πέτρες, που παραπέμπει σε θεμελίωση κτίσματος, ίσως και αρχαίου ναού. Άλλωστε ήταν πολύ συνήθης η τακτική να κτίζονται χριστιανικοί ναοί ακριβώς στη θέση των αρχαίων ιερών.
Η αρμόδια Εφορεία Αρχαιοτήτων σε ερώτημα δημοτών, που ενδιαφέρθηκαν για το θέμα, απαντά, ότι δεν έχει γίνει μέχρι τώρα καμμία ανασκαφή στο χώρο ώστε να γνωρίζουμε ποιό αρχαίο κτίσμα βρισκόταν στη θέση του Ιερού Ναού και αν τα αρχιτεκτονικά μέλη, που είναι διάσπαρτα στο χώρο βρίσκονταν πάντα εκεί ή τυχόν είναι φερτά από άλλο σημείο.
Η εκτενής ανασκαφή λόγω διαπλάτυνσης της λεωφόρου Σπάτων - Λούτσας δεν περιέλαβε το χώρο της εκκλησίας του Αγίου Κωνσταντίνου και έτσι οι ευρισκόμενες εκεί αρχαιότητες δε συσχετίστηκαν με τα ευρήματα της λεωφόρου, αν και απέχουν μεταξύ τους μόνο λίγα μέτρα. Ίσως η Τοπική Αυτοδιοίκηση θα άξιζε να διερευνήσει τις δυνατότητες μιας ανασκαφής σε ένα τόσο κεντρικό και εύκολα προσβάσιμο σημείο της περιοχής, ώστε καί να αναδειχθεί ο χώρος καί να γνωρίσουμε ακόμα περισσότερα για την ιστορία του τόπου μας... Πηγές:Λεύκωμα "Εν Εκκλησίες ευλογείτε τον Θεόν", έκδοση του συλλόγου "Οι φίλοι της γνώσης", Σπάτα 2010http://titanis.pblogs.gr/2013/03/arhaia-xwklhsia.htmlhttp://www.diadrastika.com/2012/09/blog-post_8293.html#ixzz2MSw91vU9http://www.authorway.com/enathinais/index.php/2012-11-12-13-59-35/2012-04-13-15-31-42/97-mystikoi-naoi
......